Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prazdroj si loni spravil chuť. Po dvou covidových ročních poklesech prodal v Česku více piva

Prazdroj si loni spravil chuť. Po dvou covidových ročních poklesech prodal v Česku více piva
Plzeňský Prazdroj, se svolením
Dušan Kütner
duk

Plzeňský Prazdroj loni zaznamenal po dvou covidových letech, kdy jeho prodeje klesaly, růst. V Česku prodal celkem 7,3 milionu hektolitrů piv, tedy o téměř 12 procent víc než v roce 2021. Dařilo se všem jeho hlavním značkám. Díky cílené a dlouhodobé podpoře gastronomie se podařilo také nastartovat prodeje v hospodách a restauracích, které odebírají naše pivo, uvedla tuzemská pivovarnická jednička.

„Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly nesnadné covidové období překonat. Většině z těch, kterým dodáváme pivo, se to podařilo a rok 2022 pro ně opět znamenal oživení,“ uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. „Bohužel přišla energetická krize a vysoká inflace, takže restart gastra a návrat k období před pandemií je zatím tak na půli cesty,“ dodal.

Miliardář Bill Gates koupil podíl 3,8 procenta v nizozemské firmě Heineken Holding.

Bill Gates pivo moc nepije, ale koupil si menšinový podíl v pivovaru Heineken

Americký miliardář a spoluzakladatel softwarové společnosti Microsoft Bill Gates koupil podíl 3,8 procenta v nizozemské firmě Heineken Holding, která vlastní kontrolní podíl v pivovaru Heineken. Vyplývá to z údajů nizozemského úřadu pro regulaci finančních trhů AFM. Podle agentury Bloomberg zaplatil Gates za podíl kolem 902 milionů dolarů (zhruba 20 miliard korun).

Přečíst článek

V hospodách a restauracích loni Prazdroj zvýšil prodeje o téměř 13 procent, přesto nedosáhl rekordního roku 2019. „Růstu pomáhá obliba našich čepovaných piv. Spotřebitelé si často vybírají podnik právě podle toho, jestli má naše značky, a to má pozitivní dopad i na prosperitu samotných podniků,“ podotkl Mráz. 

Do hospod a restaurací investoval půl miliardy

Prazdroje se snaží starat o hospody nejen, co se týče školení čepování piva. Pivovar jim bezplatně poskytuje vybavení jako výčep, sklo nebo vybavení zahrádek, a nabízí jim také vlastní rozvojové a školicí programy.

Pivovarům Litoval (na snímku), Holba a Zubr loni stoupl výstav. Díky exportu i návratu lidí do hospod

Pivovarům Litovel, Holba a Zubr loni stoupl výstav. Díky exportu i návratu lidí do hospod

Pivovarnická skupina Pivovary CZ Group, kterou tvoří pivovary Zubr, Litovel (na snímku) a Holba, v roce 2022 zvýšila celkový výstav piva a nápojů meziročně o šest procent na 770 818 hektolitrů. Loňská produkce skupiny byla o tři procenta vyšší než v předcovidovém roce 2019. Tržby trojlístku pivovarů v roce 2022 vzrostly o 14 procent na 1,374 miliardy korun, uvedl obchodní ředitel Pivovarů CZ Group Tomáš Konečný.

Přečíst článek

„Česko je jedinečné svou rozsáhlou sítí hospod a restaurací. Je to vlastně tradiční sociální síť sloužící k setkávání, diskuzím, oslavám nebo seznamování. Chceme toto prostředí kultivovat a rozvíjet, a proto do něj systematicky investujeme. Jen loni to bylo téměř půl miliardy korun a pro letošek máme na podporu hospod a restaurací připravenou obdobnou částku,“ poznamenal Mráz.

V podpoře bude Prazdroj pokračovat přesto, že ani pro něj nebyly poslední měsíce jednoduché. „Prudce rostly ceny vstupů, především energií, obalů a pohonných hmot. Těmto okolnostem jsme museli přizpůsobit mnoho našich aktivit a činností. Náš meziroční růst ale dokazuje, že se nám podařilo se s tím úspěšně vypořádat,“ dodal Mráz.

Zájem o alkohol v obchodech během akce Suchej únor výrazněji neklesl.

Suchej únor selhal, prodej alkoholu někde meziročně stoupl

Zájem o alkoholické nápoje u příležitosti akce Suchej únor, která vyzývá k abstinenci po celý měsíc, v obchodech zpravidla výrazněji neklesl. Letos poptávka po alkoholu u některých prodejců naopak mírně vzrostla. Vyplývá to z informací obchodů s potravinami, prodeje alkoholu ovlivňuje spíše počasí a svátky.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme