Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pražané se bojí mýta v centru. V Singapuru přitom vybírají miliony korun za to, že můžete s autem na silnici

Pražané se bojí mýta v centru. V Singapuru přitom vybírají miliony korun za to, že můžete s autem na silnici
iStock
Stanislav Šulc

Milionové částky platí Singapurci za to, že se svým vozem můžou vyrazit na silnici. Důvod? Málo místa a emise. Je tohle jedna z cest pro velká česká města bojující s dopravou?

Reklama

V českém hlavním městě by se mohl již příští rok spustit systém výběru mýta za vjezd do úplného centra města podobně, jako je tomu například v Londýně. Ještě drsnější systém přitom znají asijské metropole, které bojují s každým metrem pro parkování a také se špatným životním prostředím způsobeným právě přílišným množstvím aut

Singapur prodává licence na možnost koupit si vůz. Ty nyní kvůli vysokému zájmu a nedostatku volných licencí dosáhly během aukcí rekordní ceny – 115 tisíc amerických dolarů u nejvyšší třídy, tedy zhruba dva a půl milionu korun, uvádí agentura Bloomberg. Bez této licence přitom nesmí auto na silnici vůbec vyjet.

Čínský elektrický sedan BYD Seal

Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují

Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.

Přečíst článek

Nejvyšší částky jsou uvaleny na automobily spadající do nejvyšší cenové kategorie s velkým výkonem, například supersporty, ale i silnější vozy tradičních značek. Za možnost koupit si běžný vůz střední kategorie zaplatí zájemce téměř 110 tisíc amerických dolarů, za menší vozy 77 tisíc a za motorku zhruba osm tisíc amerických dolarů. K tomu je samozřejmě nutné připočíst cenu vozidla.

Licence dražší než vůz

V období od listopadu letošního roku do ledna roku 2024 se má počet licencí navýšit o 12,9 procenta. Podle odborníků by to krátkodobě mohlo ceny licencí snížit, ale nadále zůstanou vysoko.

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Češi letos stihli vyrobit už více než milion automobilů, roste podíl elektrických vozidel

Výroba osobních aut v Česku za devět měsíců letošního roku vzrostla o 11,5 procenta na 1,018 milionu. Milionová hranice tak padla o měsíc dříve než loni. Na zahraniční trhy mířilo celkem 939 716 osobních aut, tedy přes 92 procent produkce. Export tak v meziročním srovnání vzrostl o 10,7 procenta a tuzemský prodej stoupl o více než pětinu.

Přečíst článek

V Singapuru se licence mohou kupovat i přímo s automobilem. Místní prodejci přitom mohou prodávat s garantovanou licencí, nebo negarantovanou. Negarantovanou kupující získá, když na něj prostě zbyde.

Vlastnictví automobilu v Singapuru patří k nejdražším na světě. Například Mazda 2, která v Česku momentálně stojí 500 až 600 tisíc, v Singapuru s negarantovanou licencí na provoz vyjde téměř na tři miliony. Přitom právě licence tvoří více než polovinu celkové částky.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme