Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Porsche hodlá zvýšit své marže. Investuje půl bilionu do softwaru

Oliver Blume, šéf Porsche, při IPO značky na burze ve Frankfurtu
ČTK
 ČTK

Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche v nadcházejících letech investuje přes 20 miliard eur (474 miliard korun) do elektrifikace a softwaru. Své modely, včetně plánovaného sportovně-užitkového vozu (SUV) Cayenne, chce vybavit špičkovými technologiemi, aby zvýšil marže. Na první výroční valné hromadě Porsche od loňského vstupu na burzu to řekl šéf automobilky Oliver Blume (na snímku).

Reklama

V dlouhodobém horizontu chce společnost dosáhnout marží přes 20 procent, zatímco loni činily 18 procent. Od svého vstupu na burzu se Porsche stalo nejhodnotnějším výrobcem automobilů v Evropě. Jejím většinovým vlastníkem zůstal koncern Volkswagen.

Firma táhne celý koncern VW

Výrobce legendárního modelu 911 zůstává hlavním zdrojem financí koncernu, protože snahy o zlepšení ziskovosti masových značek mateřské společnosti se projevují jen pomalu. Porsche od vstupu na burzu získalo určitou nezávislost na procesech největší evropské automobilky a nyní spouští desítky vlastních iniciativ - od vlastního softwaru po vývoj baterií.

Porsche 718 Cayman (ilustrační foto)

Porsche se rozjelo. Hlásí rekordní zisk i tržby, vyrobilo víc aut

Německá automobilka Porsche vykázala za loňský rok rekordní provozní zisk i tržby. Firma zvýšila dodávky aut a snížila náklady. Roční provozní zisk se automobilce zvýšil o 27,4 procenta na 6,8 miliardy eur (161,3 miliardy korun). Firma o tom informovala ve svých výsledcích hospodaření. Problémy s dodavatelským řetězcem, geopolitické napětí a rostoucí inflace stále představují pro odvětví výzvu, varoval finanční ředitel firmy Lutz Meschke.

Přečíst článek

„Na všechno se díváme novým pohledem: od sortimentu a cen až po strukturu nákladů," uvedl Blume, který je zároveň šéfem Volkswagenu.

V elektrifikací musí Porsche přidat

Blume se kriticky vyjádřil k problémům v softwarové divizi Volkswagenu Cariad, které zpozdily uvedení klíčových modelů včetně elektrického Porsche Macan. Vývojem softwaru výrobce luxusních vozů pověřil Sajjada Khana, bývalého technologického šéfa skupiny Mercedes-Benz. Šéf Porsche dále usiluje o to, aby automobilka přijala kvůli elektrifikaci a vývoji softwaru tisícovku technologických pracovníků.

Ferrari Portofino

Poptávka po sportovním luxusu neutichá, Ferrari vzrostl v prvním čtvrtletí zisk na 537 milionů eur

Poptávka po luxusních sportovních vozech neutichá. Před čtrnácti dny se čísly o rekordních prodejích chlubilo Porsche, teď ohlásila očištěný zisk v prvním čtvrtletí 537 milionů eur (12,6 miliardy korun) značka ještě ikoničtější: Ferrari.

Přečíst článek

Porsche letos uzavřelo partnerství se společností Mobileye Global, jež se zabývá technologiemi samořízených aut, a převzalo kontrolu nad podnikem Cellforce, který vyvíjí vysoce výkonné bateriové články.

Investoři na dnešní valné hromadě varovali před přílišnou závislostí na spalovacích motorech. Zatímco první elektromobil společnosti, Taycan, zaznamenal úspěch, u modelu 911 se zástrčka na dobíjení neplánuje.

Slevy zabraly. Tesla je stále nejprodávanějším elektromobilem v Česku

Slevy zabraly. Tesla je stále nejprodávanějším elektromobilem v Česku

Prodej nových elektromobilů v ČR vzrostl v prvních pěti měsících roku meziročně o 79 procent na 2359 vozů. Poptávka po hybridech stoupla o 39 procent na 15 929 vozů. Z toho plug-in hybridy do zásuvky tvořily 2097 vozů, což je nárůst o 62 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme