Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Polský prodejce Allegro dobývá Česko. Nabízíme desetkrát více zboží, než konkurence, zní z firmy

Polský prodejce Allegro loni zvýšil zisk
ČTK
 ČTK

Největší polský internetový prodejce Allegro loni zvýšil hrubý provozní zisk (EBITDA) o 20,7 procenta na 2,41 miliardy zlotých, tedy 14,2 miliardy korun. Firma dál zvyšuje počet zákazníků v České republice, kde koupila internetovou společnost Mall Group s jejím e-shopem Mall.cz a další weby.

Reklama

Allegro v České republice vlastní také e-shop CZC.cz nebo kurýrní službu WeDo. Loni v květnu polský podnik spustil v Česku on-line tržiště, obchodníci tak mohou své produkty nabízet na adrese Allegro.cz.

„S počátečními výsledky v České republice jsme velmi spokojeni. Nabízíme tam zboží v objemu desetkrát větším, než jaký je u dalšího největšího hráče v elektronickém obchodu,“ uvedl polský podnik. Počet lidí, kteří aktivně nakupují na webu Allegro.cz, se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zdvojnásobil na 1,6 milionu.

Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje v USA 800 nových poboček

Německý řetězec Aldi chystá masivní expanzi v USA, která může tvrdě zasáhnout konkurenty

Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje do konce roku 2028 otevřít ve Spojených státech 800 nových poboček. Firma uvedla, že do expanze vloží více než devět miliard dolarů, tedy bezmála 209 miliard korun. Podle analytiků se tak marže u konkurence mohou dostat pod tlak.

Přečíst článek

Na polském trhu se hrubý provozní zisk loni zvýšil o 30 procent na 2,86 miliardy zlotých. Je to více než celková částka za celý podnik, což je dáno tím, že u zahraničních aktivit má firma hrubou provozní ztrátu 442,3 milionu zlotých. Meziročně se tato ztráta prohloubila o 123 procent, v roce 2022 činila 198,3 milionu zlotých.

Upravený hrubý provozní zisk, jinak definovaný také jako zisk jádrový, firma loni zvýšila o 18 procent na 2,54 miliardy zlotých. Z toho na Polsko připadá upravený EBITDA 2,96 miliardy zlotých, což znamená meziroční nárůst o 28,1 procenta. Ze zahraničních aktivit má Allegro u této položky ztrátu 414,6 milionu zlotých, o rok dříve ztráta činila 156,8 milionu PLN.

Upravený EBITDA za loňské čtvrté čtvrtletí se v Polsku meziročně zvýšil o 28 procent na 905,7 milionu zlotých. Na první čtvrtletí letošního roku Allegro počítá s dalším růstem tohoto zisku, a to v rozmezí 28 až 31 procent. Znamenalo by to lepší vývoj, než v průměru očekávali analytici, kteří u této položky dosud počítali se ziskem 871 milionů zlotých.

Mango

Mango chytilo druhý dech. Oděvní řetězec víc než zdvojnásobil zisk, tržby měl rekordní

Španělský řetězec obchodů s módou Mango loni zvýšil čistý zisk na 172,1 milionu eur (4,35 miliardy korun), což je oproti zisku 81 milionů eur o rok dříve nárůst víc než dvojnásobný. Tržby se podobně jako v minulých letech dostaly na další rekord. Firmě pomohla expanze na trh ve Spojených státech, uvedla agentura Reuters. Mango je konkurentem oděvního řetězce Zara, který je rovněž ze Španělska.

Přečíst článek

„Upravený meziroční růst EBITDA o 28 až 31 procent naznačuje pokračování solidní dynamiky, pokud jde o zlepšení ziskovosti, což je třeba velmi vřele přivítat,“ uvedl podle agentury Reuters analytik banky Erste Group Krzysztof Kawa.

Celkové tržby a další provozní příjmy Allegra se za loňský rok zvýšily o 13,8 procenta na 10,25 miliardy zlotých (60,4 miliardy korun). Tržby jen za čtvrté čtvrtletí vzrostly o 0,6 procenta na 3,1 miliardy zlotých, čtvrtletní zisk EBITDA pak vykázal růst o 14,7 procenta na 720,7 milionu PLN. Celkově hospodaření Allegra loni skončilo s čistým ziskem 284,1 milionu zlotých, zatímco o rok dříve měla firma ztrátu 1,92 miliardy zlotých.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme