Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obaly Toblerone přijdou kvůli výrobě na Slovensku o Matterhorn

švýcarská čokoláda Toblerone brzy nebude mít na svém obalu Matterhorn
profimedia.cz
 ČTK

Z obalů čokolády Toblerone brzy zmizí obrázek ikonické alpské hory Matterhorn, protože americký výrobce Mondelez brzy přesune část produkce na Slovensko a švýcarské zákony v takovém případě neumožňují využívat v marketingu národní symboly alpské země. Informoval o tom list Aargauer Zeitung.

Reklama

Společnost Mondelez minulý rok oznámila, že se chystá část výroby Toblerone v roce 2023 přesunout do Bratislavy. Matterhorn na známém logu čokoládové tyčinky s kousky mandlí a medem proto bude nahrazen obecnějším znázorněním alpského vrcholu.

"Nový design obalů představuje modernizované a zjednodušené horské logo, které je v souladu s geometrickou a trojúhelníkovou estetikou," řekl mluvčí společnosti Mondelez listu Aargauer Zeitung. Na obalech Toblerone bude nyní uvedeno "založeno ve Švýcarsku", nikoli "ze Švýcarska".

Zákon o "švýcarskosti", který byl přijat v roce 2017, stanovuje kritéria pro používání švýcarských národních symbolů, včetně švýcarského kříže, u potravin, průmyslových výrobků i služeb. K tomu, aby se mohlo na potravinách uvádět "vyrobeno ve Švýcarsku", musí 80 procent ingrediencí pocházet ze Švýcarska, stejně jako většina výroby. U mléčných produktů a výrobků na bázi mléka to ovšem musí být 100 procent. Na některé ingredience, které nelze pěstovat ve Švýcarsku, jako například kakao, se vztahuje výjimka.

Dražší artikl

Studie ukázaly, že se některé výrobky s označením "vyrobeno ve Švýcarsku" prodávají o 20 procent dráž než srovnatelné zboží jiného původu, přičemž u luxusního zboží se prodejní cena zvyšuje až o 50 procent, napsal list The Guardian.

Čokoláda Toblerone se ve švýcarském hlavním městě Bernu, jehož symbolem je medvěd, který je ukryt v obrázku Matterhornu na obalu tyčinky, vyrábí od roku 1908. Název pochoutky vznikl spojením příjmení vynálezce tyčinky Theodora Toblera a slova torrone, označujícího nugátovou cukrovinku s praženými mandlemi, která se v jihozápadní Evropě konzumuje zejména o Vánocích.

Matterhorn se nachází na hranici mezi Švýcarskem a Itálií v pohoří Walliských Alp a se svou výškou 4478 metrů nad mořem je sedmým nejvyšším vrcholem Alp. Ční se nad švýcarským Zermattem a italským městem Breuil-Cervinia. Jméno Matterhorn pochází z německého matte (horská louka) a horn (roh). Kromě německého jména Matterhorn má hora i svůj italský název Monte Cervino a kvůli blízkosti Francie i název francouzský - Mont Cervin či Le Cervin.

Elektromobil, ilustační foto

PwC věští do roku 2028 zdvojnásobení počtu elektromobilů

V příštích pěti letech se počet elektrických a hybridních aut ve světě více než zdvojnásobí z letos odhadovaných 30 milionů na 65 milionů v roce 2028. Nejrychleji se bude rozvíjet trh čistě elektrických aut, kterých by mělo být 34 milionů proti současným 12 milionům. Brzy tak překonají prodej hybridů, kterých by za pět let mělo jezdit 25 milionů. Vyplývá z aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.

Přečíst článek

Andrea Olejárová z Mondelēz: Ženy musí převzít odpovědnost za své finance a investovat

Ženám hrozí během podzimu jejich života chudoba. „Mnohé totiž spoléhají na partnera a státem vyplácený, často velmi nízký důchod. Do investování se pustí jen hrstka žen. A to je špatně,“ říká Andrea Olejárová, director FP&A v Mondelēz International. Ženy musí převzít zodpovědnost za své osobní finance, míní jednatelka nadnárodní společnosti, která povede diskusi u kulatého stolu na setkání Innovative Women Shaping the Future pořádaném velvyslanectvím Irska, Enterprise Ireland a Newstream Business Club českých a slovenských žen.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme