Největší smluvní výrobce čipů TSMC skokově zdražuje
Tchajwanská společnost Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC), která je největším smluvním výrobcem čipů na světě, zvýší ceny až o 20 procent. S odvoláním na informované zdroje to uvedl americký ekonomický list The Wall Street Journal (WSJ).
Ceny nejpokročilejších čipů se firma podle zdrojů chystá zvýšit o deset procent. Ty méně pokročilé, které používají zákazníci z řad automobilek, budou stát asi o 20 procent více. Nové ceny vejdou v platnost na konci letošního roku, anebo začátkem roku příštího.
V červenci firma uvedla, že nedostatek čipů pro automobily se od tohoto čtvrtletí bude postupně zmírňovat. Očekává nicméně, že se obecný nedostatek těchto klíčových součástek protáhne patrně až do příštího roku.
Tažení čínských autorit proti technologickým gigantům citelně snížila hodnotu firem jako Alibaba či Tencent. Výrobce čipů TSMC, který naopak těží z globálního nedostatku polovodičů, tak sesadil Tencent z čela žebříčku nejhodnotnějších firem v Asii.Výrobce čipů TSMC je nejhodnotnější firmou v Asii. Sesadil Tencent
Money
Nedostatek čipů, který se začal projevovat před koncem loňského roku, byl podle analytiků částečně způsoben tím, že výrobci aut za koronavirové pandemie covidu-19 špatně odhadli poptávku. Zhoršil se pak tím, že výrobci elektroniky zadávali více objednávek na nákup mikročipů, protože práce z domova podpořila prudký růst prodeje počítačů a souvisejících zařízení.
Velkým firmám ve třetím čtvrtletí poprvé po 18 měsících růstu klesne souhrnný zisk.Mutace delta krájí zisky i těm největším světovým firmám
Money
Americký výrobce mikroprocesorů Intel se díky inovacím hodlá do roku 2025 stát opět světovým lídrem. Posiluje proto smluvní výrobu, nově bude čipy vyrábět pro konkurenční firmu Qualcomm i pro cloudovou divizi internetové společnosti Amazon AWS. Intel dohání inovační mezeru i smluvní výrobu, nově zaháčkoval Amazon
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?