Nástupce Avastu zvýšil tržby o třetinu. A má přes půl miliardy uživatelů
Antivirová firma Gen Digital, která vznikla spojením českého Avastu a americké NortonLifeLock, zvýšila v prvním fiskálním čtvrtletí končícím 30. června tržby o 34 procent na 946 milionů dolarů, tedy v přepočtu téměř 21 miliard korun. Zisk klesl o 5,5 procenta na 189 milionů dolarů, tedy asi 4,2 miliardy korun.
„Nový fiskální rok jsme začali slibně. I nadále jsme odhodláni posilovat digitální svobodu všech spotřebitelů. Máme dobrou pozici k tomu, abychom přinášeli inovace a zůstali lídrem v kyberbezpečnosti, který bude chránit lidi před rostoucími hrozbami v jejich stále se rozšiřujícím digitálním životě,“ uvedl generální ředitel společnosti Vincent Pilette.
Objem fakturace dosáhl výše 887 milionů dolarů (asi 19,5 miliardy korun), což je růst o třetinu. Provozní výnosy se zvýšily o 43 procent na 545 milionů dolarů (zhruba 12 miliard korun).
Za celý letošní fiskální rok společnost očekává tržby v rozmezí 3,8 až 3,85 miliardy dolarů (kolem 83,5 miliardy korun).
Software pro půl miliardu uživatelů
Podle analytiků J&T Banky byly tržby společnosti za první čtvrtletí přesně v souladu s očekáváním trhu. „Vysoký růst tržeb je stále dán vlivem akvizice Avastu ze strany Nortonu. Výhled na tržby implikuje prakticky nulový mezikvartální růst, což odpovídá trendu posledních čtvrtletí,“ uvedl analytik J&T Pavel Ryska.
Do portfolia společnosti Gen patří značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Firma poskytuje produkty a služby v kybernetické bezpečnosti, ochraně soukromí a identitě přibližně 500 milionům uživatelů ve zhruba 150 zemích.
Neinvestujeme ani do akcií zbrojařů, říká technologický vizionář Eduard Kučera. Jeho investiční strategie, do které patří třeba akcie firmy Warrena Buffetta, zatím funguje lépe než strategie bank pro bohaté.
Eduard Kučera: Investice do Ruska a Číny jsme si zakázali už v roce 2010
Newstream TV
Ve Spojených státech se v úterý odpoledne začalo obchodovat s akciemi firmy, která vznikla spojením antivirových společností Avast a NortonLifeLock. Nově vzniklý podnik, který se zároveň přejmenoval na Gen Digital, oznámil zahájení obchodování v pondělní tiskové zprávě.
Staronový Avast slaví úspěšný comeback na americkou burzu
Trhy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.