Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Naděje pro šotouše. Soud povolil reorganizaci jindřichohradecké úzkokolejky

Soud povolil reorganizaci jindřichohradecké úzkokolejky
Profimedia
 ČTK

Krajský soud v Českých Budějovicích povolil reorganizaci firmy Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD). Společnost je v úpadku a její věřitelé reorganizaci minulý týden schválili. Věřitel Jan Kysela musí do 120 dní předloží reorganizační plán, vyplývá z informací z insolvenčního rejstříku na webu.

Reklama

Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce. Část vozů by koupila firma Swietelsky Rail CZ. Vyplynulo to ze schůze věřitelů u Krajského soudu v Českých Budějovicích, která se uskutečnila ve středu. Tento soud již dvakrát poslal firmu JHMD do konkurzu, pokaždé ale jeho rozhodnutí zrušil Vrchní soud v Praze.

Firma JHMD je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun, vyplývá z přehledu pohledávek. Vlaky by mohly opět jezdit od června, řekl insolvenční správce David Jánošík. Firma by se dala prodat až za 121 milionů korun, vyplývá ze znaleckého posudku.

Úzkokolejka

Úzkokolejka má dostat novou šanci. Obce však po jejím provozování příliš netouží

Věřitelé zadlužené firmy Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která je v úpadku, schválili její možnou reorganizaci. Investor, jímž by měla být firma Good thing, chce o koupi úzkokolejných drah na jihu Čech a Vysočině jednat s obcemi. Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce. Část vozů by koupila firma Swietelsky Rail CZ.  Krajský soud v Českých Budějovicích již dvakrát poslal firmu JHMD do konkurzu, pokaždé ale jeho rozhodnutí zrušil Vrchní soud v Praze. 

Přečíst článek

Trať z konce 19. století

Strategický investor, firma good thing, by koupila od JHMD část aktiv, nemovitosti a stoprocentní podíl v dceřiné firmě JHMD, společnosti Správa úzkokolejných drah. Stoprocentním vlastníkem firmy good thing, která vznikla v listopadu 2022, je firma WTT. Patří ke třem zájemcům o provoz tratí. Zájem jezdit na úzkokolejce má také firma Gepard Express a jedna polská firma.

Obce ze spolku Jindřichohradecká úzkokolejná dráha daly část peněz na žádost o bezpečnostní osvědčení k provozu dráhy, kterou v úterý podala Správa úzkokolejných drah k Drážnímu úřadu. Díky osvědčení lze provozovat vlaky.

JHMD vlastní úzkokolejky z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Provoz na novobystřické trati začal 1. listopadu 1897.

V Německu ožívají plány na výstavbu magnetických tratí, zájem mají města

Němci po letech oprašují plány na výstavbu magnetických tratí

V Německu po letech opět ožívají plány na výstavbu tratí pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Oproti kdysi zvažovaným vysokorychlostním trasám propojujících Německo se sousedními státy se nynější úvahy omezují na městský provoz. O magnetické dráze jako dalším typu městské hromadné dopravy uvažují Berlín, Norimberk či Hamburk. Zda takzvané maglevy v německých městech skutečně vyjedou, bude záviset především na penězích.

Přečíst článek

Měl být rychlejší než letadlo. Hyperloop posbíral miliardy a skončil

Vysokorychlostní přepravce zboží potrubím Hyperloop One ukončí činnost. Firmě se nepodařilo získat žádnou zakázku na výstavbu svého systému, prodává aktiva včetně testovací dráhy a strojního vybavení a propustí ke konci roku zbylé zaměstnance, píše s odkazem na své zdroje agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Radim Pařík na konferenci vyjednavačů Klíč komunikace

Vyjednavač Pařík: Lidé by zabíjeli kvůli tomu, aby neztratili tvář. Při vyjednávání musíme zajistit, aby ji neztratili

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme