Microsoft zaplatí tučnou pokutu za zásahy do soukromí dětí

Americká softwarová společnost Microsoft zaplatí ve Spojených státech pokutu 20 milionů dolarů (439 milionů korun) za to, že v rozporu se zákonem shromažďovala osobní údaje o dětech bez souhlasu jejich rodičů. V pondělí to oznámila Federální obchodní komise (FTC), do jejíž kompetence tyto případy spadají a s kterou se Microsoft na urovnání obvinění dohodl.
Microsoft čelil obvinění z porušování amerického zákona o ochraně soukromí dětí na internetu (COPPA). Dopustil se toho tím, že shromažďoval osobní údaje dětí, které se zaregistrovaly do jeho herního systému Xbox, aniž by o tom ale Microsoft informoval jejich rodiče nebo od nich získal souhlas. Problém vidí úřady i v tom, že Microsoft pak nashromážděné osobní údaje uchovával.
Microsoft chybu napraví
FTC požaduje, aby Microsoft přijal opatření ke zlepšení ochrany soukromí dětských uživatelů svého herního systému Xbox. Znamená to, že rozšíří ochranu COPPA na vydavatele her třetích stran, s nimiž Microsoft sdílí údaje o dětech. Mluvčí Microsoftu podle agentury Reuters uvedl, že firma je odhodlána příkaz splnit. Dodal, že Microsoft aktualizuje proces vytváření účtů a vyřeší i chybu v uchovávání údajů, která byla v systému zjištěna.
„Naše navrhované nařízení usnadňuje rodičům ochranu soukromí jejich dětí v systému Xbox a omezuje informace, které může společnost Microsoft o dětech shromažďovat a uchovávat,“ uvedl ředitel Úřadu pro ochranu spotřebitele v FTC Samuel Levine. „Toto opatření by také mělo jasně ukázat, že avatary dětí, biometrické údaje a zdravotní informace nejsou vyňaty z působnosti zákona COPPA,“ dodal.
Zákon vyžaduje, aby on-line služby a webové stránky určené dětem mladším 13 let informovaly rodiče o osobních údajích, které shromažďují. Než začnou shromažďovat a používat jakékoliv osobní údaje dětí, musejí si opatřit ověřitelný souhlas rodičů. Microsoft v letech 2015 až 2020 podle stížnosti uchovával údaje, které od dětí shromáždil během procesu vytváření účtu, i když rodič tento proces nedokončil.
Co vlastně znamená pro pracovní proces pojem umělá inteligence, si mnoho lidí ještě neumí představit. Ale pozor, jak říká Hana Součková, šéfka české pobočky globálního technologického lídra, společnosti SAP, díky nástupu této éry přijde v příštích letech o svou spokojenou práci v kanceláři asi tak miliarda lidí po celém světě. Je proto dobré se připravit na budoucí, rychle přicházející dobu. Učitelé by měli zapomenout na Marii Terezii. Je tu nová technologická revoluce.
Hana Součková: Přichází věk umělé inteligence. Práci bude muset změnit miliarda lidí
Leaders
Evropská komise (EK) schválila převzetí firmy na vývoj počítačových her Activision Blizzard za 69 miliard dolarů (1,5 bilionu korun) americkým softwarovým gigantem Microsoft. Podle EK ústupky nabídnuté Microsoftem vyřešily její obavy o konkurenci, stojí v pondělním prohlášení. Nicméně dokončení dohody stále není jisté, protože britské regulační orgány ji odmítly a s dohodou nesouhlasí ani úřady ve Spojených státech.
Microsoft vybojoval bitvu o Call of Duty, zatím jen v Evropě. USA i Británie se stále staví proti obří herní akvizici
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.