Microsoft posílá další miliardy do AI. Investuje do firmy z Blízkého východu
Americký softwarový gigant Microsoft investuje 1,5 miliardy dolarů (zhruba 36 miliard korun) do společnosti G42, která se zabývá umělou inteligencí (AI) a sídlí ve Spojených arabských emirátech. Americká společnost díky investici získá ve společnosti G42 menšinový podíl a zajistí si jedno křeslo v její správní radě.
G42 bude v rámci partnerství provozovat své aplikace a služby založené na umělé inteligenci na cloudové platformě Microsoftu s názvem Azure. Její produkty tak budou moci využívat velké podniky i zákazníci z veřejného sektoru po celém světě, napsala agentura Reuters.
„V úzké spolupráci s vládami Spojených arabských emirátů a Spojených států budeme kombinovat prvotřídní technologie se špičkovým standardy pro bezpečnou, důvěryhodnou a zodpovědnou umělou inteligenci,“ uvedl prezident Microsoftu Brad Smith.
Microsoft již úzce spolupracuje s americkou firmou OpenAI, která vyvinula populární chatovací systém ChatGPT založený na umělé inteligenci. Microsoft do firmy OpenAI investoval zhruba 13 miliard dolarů (přes 300 miliard korun). Při loňských změnách ve vedení OpenAI získal ve správní radě tohoto podniku místo pozorovatele bez hlasovacích práv.
Společnost OpenAI předloni svůj systém ChatGPT zdarma zpřístupnila veřejnosti. Systém si rychle získal popularitu a výrazně přispěl k současné vlně zájmu veřejnosti, médií a investorů o umělou inteligenci.
Americká internetová společnost Amazon přichází do Evropy včetně Česka se startupovým fondem disponujícím jednou miliardou dolarů, asi 24 miliardami korun. Amazon míří do Evropy s balíkem peněz a hledá nové firmy v robotice a AI
Zprávy z firem
Zlatá horečka je zpět. Zlato letos zdražilo o 17 procent. "Pomáhá" tomu politický i ekonomický neklid ve světě. Jenže, není všechno zlato, co se třpytí: třeba během inflace zlato nikoho neochránilo. Bohatí lidé kupují zlato, bojí se budoucnosti. Nebo?
Trhy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?