Meta lhala o zásahu reklamy. Její inzerenti mohou žádat stovky miliard odškodnění
Americká internetová společnost Meta Platforms bude muset ve Spojených státech čelit hromadné žalobě ze strany inzerentů. Rozhodl o tom ve čtvrtek odvolací soud v San Francisku. Žaloba tvrdí, že firma inzerentům účtovala nadměrné ceny, protože podvodně nadhodnocovala počet lidí, které může reklamou oslovit. Informovala o tom agentura Reuters.
Odvolací soud rozhodl, že inzerenti mohou firmu jako skupina žalovat o náhradu škody. Inzerenti podle soudních dokumentů odhadují, že by po společnosti Meta mohli požadovat více než sedm miliard dolarů (zhruba 164 miliard korun).
Meta je majitelem sociálních sítí Facebook, Instagram a Threads či komunikační služby WhatsApp. Inzerenti tvrdí, že firma při stanovování dosahu reklamy používala počet účtů na sociálních sítích místo počtu skutečných osob. Počet lidí, které by reklamou mohla oslovit, tak podle nich nadhodnotila až o 400 procent.
Žaloba by se mohla týkat milionů podniků i jednotlivců, kteří od poloviny srpna 2014 zaplatili za reklamu na sítích Facebook a Instagram, píše Reuters. Reklama je zdrojem téměř veškerých příjmů společnosti Meta. Loni firma zvýšila tržby o 16 procent na 134,9 miliardy dolarů (téměř 3,2 bilionu korun). Čistý zisk vzrostl o 69 procent na 39,1 miliardy dolarů (zhruba 914 miliard korun).
Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Tesla, Meta a Nvidia. Top technologické akcie, jimž patří dnešek i budoucnost, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu. Sedm statečných, co vydělává a vydělávat bude dál
Trhy
Generální ředitel americké internetové společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg odprodal v posledních dvou měsících loňského roku akcie firmy za 428 milionů dolarů (9,65 miliardy korun). Podle webu Business insider to vyplývá z údajů pro regulační úřady. Zuckerberg se akcií Mety zbavoval poprvé po dvou letech, a těžil tak z jejich růstu. Loni tyto akcie zpevnily o 194 procent a obchodují se poblíž svých maxim.Zuckerberg výhodně prodal. Za akcie Mety inkasoval více než 400 milionů dolarů
Trhy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?