Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínský Shein se chystá na americkou burzu. Doufá v ocenění až 90 miliard dolarů

Čínský prodejce módy Shein připravuje podle zdrojů nabídku akcií v USA
ČTK
 ČTK

Čínský prodejce módního oblečení Shein připravuje primární nabídku akcií ve Spojených státech a doufá, že ho nabídka ocení až na 90 miliard dolarů (2,1 bilionu korun).

Reklama

Tato částka výrazně převyšuje současné ocenění tohoto giganta zaměřeného na tzv. rychlou módu investory, uvedla agentura Bloomberg s odvoláním na informované zdroje. Načasování vstupu na trh je však zatím nejisté kvůli současné nestabilitě na trzích.

V rámci soukromých investic byla firma letos v květnu oceněna podle zdrojů na necelých 66 miliard dolarů. Při neveřejných obchodech se ocenění firmy pohybuje mezi 50 a 60 miliardami dolarů. I když toto ocenění v rámci soukromých obchodů nemusí odrážet skutečné ocenění společnosti, rozdíl ukazuje na obavy investorů z problémů firmy, od sílící konkurence až po obvinění z krádeží autorských práv a možného využívaní nucené práce. To by mohlo zkomplikovat ambice firmy i při vstupu na burzu.

Společnost WeWork požádala o ochranu před věřiteli

Nejdřív raketový vzestup, teď pád na dno. Společnost WeWork požádala o ochranu před věřiteli

Poskytovatel sdílených kanceláří WeWork požádal ve Spojených státech o bankrotovou ochranu. Firmě, jejíž raketový vzestup a pád změnily globální podobu odvětví pronájmu kanceláří, se nevyplatily sázky na to, že společnosti budou více využívat její sdílené kancelářské prostory, uvedla agentura Reuters. Pobočky firmy mimo USA a Kanadu nejsou řízením dotčené.

Přečíst článek

Firma Shein byla loni třetím nejhodnotnějším start-upem na světě, když při získávání financí byla oceněna až na 100 miliard dolarů. Toto ocenění však od té doby kleslo, stejně jako u dalších start-upů a technologických firem, protože investoři se v souvislosti s nejitým ekonomickým výhledem a vyššími úrokovými sazbami začali chovat obezřetně k rizikovým aktivům.

Průkopník, ale s problémy

Firma Shein byla založena v Číně v roce 2008. Využívá analýzu dat k předvídání poptávky zákazníků a výrobě oděvů v malých sériích. Tím efektivně řídí náklady a zásoby. Přestože získala uznání za své inovace při obchodování s malým objemem zboží, má problémy. Čelí soudním sporům kvůli porušení autorských práv a kontrole od ochránců životního prostředí. Bojuje také s rostoucí konkurencí od platforem jako Temu. Firma nedávno přesunula své sídlo do Singapuru ve snaze distancovat se od země svého původu, při výrobě oděvů dodávaných do USA se však stále spoléhá převážně na dodavatele z jihu Číny, i když plánuje nalézt dodavatele i v jiných zemích.

Václav Kinský: Realitní dravci už větří příležitost

Václav Kinský: Kolaps? Realitní dravci už větří příležitosti

Letošní rok investicím do nemovitostí nepřeje. Inflace i vyšší úrokové sazby způsobily, že ani jeden z 33 českých realitních fondů investorům pořádně nevydělal. Tam, kde jedni vidí kolaps, jiní už cítí příležitost.

Přečíst článek

Shein se stala průkopníkem ultrarychlé módy. Nové a stylové kousky, jako jsou trička a plavky, prodává za dva dolary za kus. Prodej přímo spotřebitelům spustila v USA v době pandemie nemoci covid-19 a rychle se stala jednou z nejstahovanějších nákupních aplikací v zemi zaměřených na dospívající a mladé ženy.

Firma očekává v letošním roce čistý zisk 2,5 miliardy dolarů. V roce 2019 podle tehdejší prezentace pro investory činil zhruba 137 milionů dolarů.

Shein se také snaží rozšířit nabídku mimo oblečení a doplňky. V srpnu koupila přibližně třetinový podíl ve Sparc Group, která prostřednictvím společného podniku vlastní maloobchodní řetězec Forever 21. V rámci této transakce jsou nyní výrobky Forever 21 k dispozici zákazníkům Shein na internetu. V říjnu Shein koupila od společnosti Frasers Group britskou značku Missguided.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Německý výrobce obuvi Birkenstock požádal o primární nabídku akcií v USA

Birkenstock požádal o primární nabídku akcií v USA, oceněn může být až na 8 miliard dolarů

Přečíst článek
pád burzy, ilustrační foto

Krvavý leden odradil řadu firem od vstupu na burzu, IPO propadly o šedesát procent

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme