Reklama

Ford se po 25 letech stahuje z Indie. Nezvládl konkurovat levným vozům

Ford se po 25 letech stahuje z Indie. Nezvládl konkurovat levným vozům
ČTK

Ford se stáhne z Indie. Nepodařilo se mu prosadit v konkurenci levných vozů. Za posledních 10 let tam prodělal dvě miliardy dolarů.

Americká automobilka Ford Motor se rozhodla ukončit výrobu v Indii. Rozhodnutí si podle vyjádření automobilky vyžádá mimořádné náklady kolem dvou miliard dolarů (asi 43 miliard korun). Ford vstoupil do Indie před 25 lety, jeho podíl na indickém trhu s osobními automobily však stále činí méně než dvě procenta. Za posledních deset provozní ztráty automobilky v Indii překročily dvě miliardy dolarů.

Místo zisku bobtnající ztráty

„Nedokázali jsme najít udržitelný způsob k dosažení dlouhodobé ziskovosti,” uvedla firma. „K rozhodnutí (ukončit výrobu v Indii) přispěly roky hromadících se ztrát, přetrvávající nadbytečné kapacity v odvětví a také absence předpokládaného růstu na indickém automobilovém trhu,” cituje ze sdělení automobilky agentura Reuters.

V dubnu se téměř čtyřapůlnásobně se zvýšila výroba aut.

E&Y: Automobilky se z koronakrize otřepaly. Podržely je ziskovější modely

Světové automobilky mají za letošní první pololetí rekordní provozní zisk. Navzdory problémům s dodávkami čipů. Koncerny těží z většího zájmu o drahé a velké modely.

Přečíst článek

Z indického trhu, od kterého si kdysi slibovali silný růst, už odešli i další američtí výrobci motorových vozidel, například automobilka General Motors či výrobce motocyklů Harley-Davidson. Indickému trhu v současnosti dominují levné automobily japonské společnosti Suzuki Motor a jihokorejské firmy Hyundai Motor.

>>>>>>Zajímáte se o zprávy z automobilového průmyslu? Čtěte zde<<<<<<

Věda a byznys Josefa Tučka

Zvítězí elektrifikovaná dálnice nad naftou?

Technici usilovně hledají řešení, jak pohánět nákladní automobily něčím jiným než spalovacím motorem. Zajímavou inspiraci pro ně představují elektrické lokomotivy nebo třeba trolejbusy.

Přečíst článek

Reklama
Doporučujeme