Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jak ochránit domácí výrobce? Turecko uvalí clo 40 procent na dovoz čínských elektromobilů

Továrna čínského výrobce elektromobilů Leapmotor
ČTK
 ČTK

Turecko uvalí dodatečné clo 40 procent na dovoz aut z Číny. Chce tak ochránit domácí výrobce a zlepšit bilanci běžného účtu, uvedlo turecké ministerstvo obchodu. Čína ve světě čelí rostoucímu obchodnímu tlaku kvůli růstu vývozu svých elektromobilů, které podle mnoha zemí Peking značně dotuje, aby podpořil svoji skomírající ekonomiku.

Reklama

Očekává se, že Evropská komise (EK) příští týden oznámí, zda zavede dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.

Dodatečné clo bude v Turecku platit od 7. července a minimálně je stanoveno na 7000 dolarů (160 tisíc korun) za vozidlo. To znamená, že pokud je sazba 40 procent vypočtená z ceny dováženého vozu nižší než 7000 dolarů, tak platí, že dovozce zaplatí minimální sazbu 7000 dolarů.

„Dodatečné clo bude uvaleno na dovoz konvenčních a hybridních osobních vozů z Číny s cílem zvýšit a ochránit klesající podíl domácí výroby,“ uvedlo turecké ministerstvo obchodu. Rozhodnutí bylo podle ministerstva přijato s ohledem na cíle deficitu běžného účtu a ve snaze podpořit domácí investice a výrobu.

Turecko v roce 2023 zavedlo dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny. Zavedlo také některá nařízení týkající se údržby těchto vozů a služeb.

Reklama

Vláda chce podpořit výrobu a vývoz, aby snížila obrovský deficit bilance běžného účtu. Ten loni činil 45,2 miliardy dolarů, uvedla agentura Reuters.

V Poděbradech se otevírá největší autosalon v Evropě

OBRAZEM: Louda Auto otevírá největší autosalon v Evropě. Je velký jako 6 fotbalových hřišť

Společnost Louda Auto otevírá unikátní autosalon. Zaujme především velikostí. Jde o největší krytý autosalon v Evropě.

Přečíst článek

Martin Peleška, šéf Toyota ČR

Šéf Toyoty: Omlazení českého vozového parku brzdí široká nabídka. Lidé mají problém si nové auto vybrat

Na totální obrat konce spalovacích motorů v Evropě už je pozdě. „Všechny automobilky v posledních pěti letech investovaly stovky miliard eur na základě politiky vytvořených pravidel. Pokud by se teď koncepce začala měnit, všechny tyto investice by přišly vniveč,“ říká šéf Toyoty ČR Martin Peleška. Na co budou jezdit auta budoucnosti a proč se omlazování českého vozového parku táhne, odpovídal v rozhovoru pro Newstream.

Přečíst článek

BYD Seagull

Cla Čínu nijak zvlášť netrápí. Jejich elektromobily stále ve velkém pronikají do Evropy

Čínští výrobci elektromobilů dál razantně pronikají na evropský trh, a to navzdory hrozbě vysokých cel, o kterých u dovozu těchto aut z Číny uvažuje Evropská unie. Napsal to web televize CNBC. Snahou čínských výrobců je podle něj získat na evropském trhu náskok a také zastavit nástup elektromobilů od americké společnosti Tesla.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme