Hrdina Link pomohl Nintendu. Firma ohlásila rekordní čistý zisk a zlepšila výhled

Japonské videoherní společnosti Nintendo stoupl za šest měsíců fiskálního roku čistý zisk o 17,7 procenta na rekordních 271,3 miliardy jenů, tedy zhruba 41,5 miliardy korun. Firma dále uvedla, že díky vysokému prodeji videoher a slabšímu jenu zlepšila výhled na celý fiskální rok.
Tržby za duben až září stouply o 21,2 procenta na 796,24 miliardy japonského jenu. Prodej videoherní konzole Switch se zvýšil o 2,4 procenta na 6,84 milionu kusů.
Prodej softwarových titulů pro konzoli Switch se zvýšil meziročně o 1,8 procenta na 97,1 milionu kopií. Přispěl k tomu hlavně hit The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, nejnovější pokračování oblíbené akční hry uvedené na trh v květnu. Úspěch snímku Super Mario Bros. ve filmu, který měl premiéru v dubnu, pak podpořil zájem o hry, ve kterých vystupuje dvojice italských instalatérů.
Čínský prodejce módního oblečení Shein připravuje primární nabídku akcií ve Spojených státech a doufá, že ho nabídka ocení až na 90 miliard dolarů (2,1 bilionu korun).
Čínský Shein se chystá na americkou burzu. Doufá v ocenění až 90 miliard dolarů
Zprávy z firem
Společnost dodala, že za celý letošní fiskální rok, tedy do konce března 2024, čeká zisk 420 miliard japonských jenů. Předchozí prognóza počítala se ziskem 340 miliard japonských jenů. Výhled tržeb firma zlepšila o devět procent na 1,58 bilionu japonských jenů. Firma nadále předpokládá, že prodej jejích konzolí Switch se v celém finančním roce sníží o 16,5 procenta na 15 milionů přístrojů, i když výhled prodeje videoher mírně zvýšila o pět milionů na 185 milionů kopií.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.