Reklama

Herní hit Fortnite si už v Číně nezahrají, rozhodl jeho tvůrce

videohra Fortnite
Pixabay

Americká společnost Epic Games v polovině listopadu ukončí provoz čínské verze své populární počítačové hry Fortnite. Oficiální stanovisko k tomuto kroku chybí. Dohady ale hovoří o tom, že rozhodnutí by mohlo souviset se snahami Pekingu omezit závislost dětí na on-line hrách.

Reklama

Hra Fortnite patří do herního žánru „battle royale”. V tomto typu her proti sobě hráči bojují ve zmenšující se oblasti a vítězem se stává ten, kdo se ve hře udrží jako poslední.

V Číně vyšla hra Fortnite v roce 2018 v upravené podobě pod názvem Fortress Night. Čínská verze, která se oficiálně stále ještě nachází pouze v testovacím režimu, se od originálu výrazně liší. Omezuje například zobrazování násilí a neumožňuje nákupy předmětů ve hře za skutečné peníze.

„Žánr battle royale v Číně podléhá přísné regulaci,” upozornil analytik Daniel Ahmad ze společnosti Niko Partners. Čína totiž od září zavedla nová pravidla, podle kterých smějí děti hrát on-line hry pouze tři hodiny týdně.

Netflix, ilustrační foto

Netflix zahájil novou éru. Koupil prvního vývojáře her

Americká společnost Netflix koupila herní studio Night School Studios. Jde o první převzetí firmy, která se specializuje na vývoj videoher. A cena? Ta zůstala utajená. Videohry jsou nicméně horkou sázkou Netflixu, který si jejich zařazením do nabídky chce udržet své vedoucí postavení mezi streamovacími platformami.

Přečíst článek

Apple

Epic Game jde tvrdě proti Applu. Chce ještě víc oslabit App Store

Americká společnost Epic Games, tvůrce hry Fortnite, se odvolá proti pátečnímu rozhodnutí soudu v jejím sporu s firmou Apple. Soud vyhověl stížnosti Epic pouze částečně a v mnoha bodech vyznělo rozhodnutí ve prospěch společnosti Apple, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Reklama

Související

Nejúspěšnějším až kultovním počinem herního studia Epic Games byla hra Fortnite.

Sony a majitel Lega zbrojí na metaverse, za miliardy dolarů koupí podíly v Epic Games

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme