Herní hit Fortnite si už v Číně nezahrají, rozhodl jeho tvůrce
Americká společnost Epic Games v polovině listopadu ukončí provoz čínské verze své populární počítačové hry Fortnite. Oficiální stanovisko k tomuto kroku chybí. Dohady ale hovoří o tom, že rozhodnutí by mohlo souviset se snahami Pekingu omezit závislost dětí na on-line hrách.
Hra Fortnite patří do herního žánru „battle royale”. V tomto typu her proti sobě hráči bojují ve zmenšující se oblasti a vítězem se stává ten, kdo se ve hře udrží jako poslední.
V Číně vyšla hra Fortnite v roce 2018 v upravené podobě pod názvem Fortress Night. Čínská verze, která se oficiálně stále ještě nachází pouze v testovacím režimu, se od originálu výrazně liší. Omezuje například zobrazování násilí a neumožňuje nákupy předmětů ve hře za skutečné peníze.
„Žánr battle royale v Číně podléhá přísné regulaci,” upozornil analytik Daniel Ahmad ze společnosti Niko Partners. Čína totiž od září zavedla nová pravidla, podle kterých smějí děti hrát on-line hry pouze tři hodiny týdně.
Americká společnost Netflix koupila herní studio Night School Studios. Jde o první převzetí firmy, která se specializuje na vývoj videoher. A cena? Ta zůstala utajená. Videohry jsou nicméně horkou sázkou Netflixu, který si jejich zařazením do nabídky chce udržet své vedoucí postavení mezi streamovacími platformami.
Netflix zahájil novou éru. Koupil prvního vývojáře her
Zprávy z firem
Americká společnost Epic Games, tvůrce hry Fortnite, se odvolá proti pátečnímu rozhodnutí soudu v jejím sporu s firmou Apple. Soud vyhověl stížnosti Epic pouze částečně a v mnoha bodech vyznělo rozhodnutí ve prospěch společnosti Apple, uvedla agentura Reuters.
Epic Game jde tvrdě proti Applu. Chce ještě víc oslabit App Store
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.