Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

H&M mění firemní strategii. Zaměří se na kvalitu a trendy

H&M
ČTK
 ČTK

Švédský prodejce oděvů H&M mění kvůli tvrdé konkurenci v oblasti rychlé módy strategii. Spíše než cenou prý nyní bude soutěžit kvalitou a více se zaměří na trendy. Agentuře Reuters to řekl generální ředitel koncernu Daniel Erver, který chce značku zatraktivnit.

Reklama

„Soutěžit pouze nejnižší cenou nám nestačí, musíme se posunout a zvýšit laťku,“ řekl Erver, jenž je v čele druhého největšího prodejce oděvů na světě rok. V plánu jsou podle něj další spolupráce s influencery a s popovými hvězdami.

Čínský internetový prodejce Shein je schopný nabízet šaty, topy nebo džíny levněji než H&M nebo Zara. To obě tyto firmy nutí hledat nové způsoby, jak se odlišit. H&M také pracuje na urychlení vývoje produktů, aby získal zpět podíl na trhu od Zary.

Firmě ve čtvrtém čtvrtletí klesly tržby, dokázala ale zvýšit ziskovou marži. Její prémiová značka Arket letos otevře své první obchody v Rakousku, Norsku, Řecku a v Irsku. Jejich součástí budou kavárny, které mají zákazníky přimět k delšímu pobytu v prodejně. Skupina celkově snížila počet prodejen, ale nově investovala v klíčových lokalitách.

Ilustrační foto

Dior, Smeg nebo ukrajinský fine dining Nai: Do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Které budou další?

Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o rekordní počet značek. Nejvíc jich bylo v segmentu F&B a potravin, stejně jako v minulých letech.

Přečíst článek

Reklama

ilustrační foto

Ultra rychlá móda dominuje trhu s oblečením a vytlačuje tradiční prodejce s módou

Trh s módou prochází v posledních několika letech zásadní změnou. Do odvětví vstoupily společnosti zabývající se velmi rychlou módou (ultra-fast fashion), které díky promyšlenému využívání technologií nastavují nové trendy a standardy v oblasti online nákupů a zákaznické zkušenosti a rychle přebírají zákazníky tradičním i online prodejcům módy, a to i v Česku. Nejvíce oblíbené jsou u mladší generace. Nákup na těchto platformách si v některých zemích vyzkoušely už více dvě třetiny žen ve věku do 34 let a další o tom uvažují. V Česku jde o 55 procent zákaznic do 34 let, v sousedním Polsku o 64 procent. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Boston Consulting Group (BCG), která na vzorku více než 10 tisíc zákazníků napříč Evropou a USA zkoumala nákupní preference zákazníků.

Přečíst článek

Reklama

Související

Burberry

Ikona britského luxusu Burberry zabředla do problémů, snaží se zachránit silou

Přečíst článek
Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme