Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tesla Cybertruck je tu. Cena začíná od 1,4 milionu, Evropa má zatím smůlu

Tesla Cybertruck
ČTK

Vůz, který v listopadu roku 2019 vzbudil obrovské pozdvižení, je konečně připraven na cestu k prvním zákazníkům. Tesla Cybertruck v poslední listopadový den konečně sjede z výrobních linek. Na sociální síti X už první hotové kusy představil šéf automobilky Elon Musk. Cybertruck je prvním novým modelem, který automobilka představila od roku 2020. Tehdy začala zákazníkům dodávat Model Y. 

Reklama

Podle informací na webových stránkách automobilky odhadovaná cena základní verze vozů začíná na 60 990 dolarů (1,4 milionu korun). Nový vůz se zatím v České republice ani jinde v EU prodávat nebude.

Nový model elektrického vozu je podle agentury Reuters zásadní proto, aby si Tesla udržela pověst inovativní automobilky, i pro generování příjmů v budoucnosti. Podle šéfa automobilky Elona Muska by v roce 2025 mohl objem roční produkce dosáhnout 250 tisíc vozů.

Před dnešní prezentací Musk zmírňoval očekávání některých investorů a mluvil o možných problémech s navyšováním výroby Cybertrucku, který je podle Muska „radikálním produktem“. O novém pick-upu začal Musk mluvit již v roce 2019.

Volkswagen dostává nálož od čínských elektromobilů

Volkswagen dostává naloženo od čínských elektromobilů. A není sám

Prodej německé automobilky Volkswagen v Číně bude letos zřejmě nejnižší od roku 2012, protože rychlý přechod k elektromobilům v zemi zvyšuje zájem o domácí značky. A německý automobilový gigant není jediný, který se potýká se slabým prodejem v Číně. Vyplývá to za analýzy, kterou provedla zpravodajská televize CNBC.

Přečíst článek

Podle informací na stránkách výrobce by základní verze picku-upu měla stát 60 990 dolarů, ta nejdražší pak až 96 390 dolarů. Stránka uvádí, že se jedná o odhad ceny.

Netradiční podoba vozidla však podle expertů nemusí vyhovovat vkusu obvyklých uživatelů pick-upů v USA. „Největším problémem Cybertrucku je, že není navržen pro tradiční uživatele pick-upů,“ řekl šéf poradenské společnosti v automobilovém průmyslu Carlab Eric Noble.

Do Česka ani dalších evropských zemí se Tesla Cybertruck v nejbližší době podle dostupných informací dovážet nebude kvůli nutnému absolvování přísných crash testů a homologaci. Několik nadšenců do elektromobilů se ale rozhodlo, že Cybertruck představí českým fanouškům a do země jej na ukázku doveze z USA. Náklady na projekt se snaží získat v rámci crowdfundingové kampaně.

Elektromobily Tesla jsou po domácí značce Škoda druhou nejprodávanější značkou vozů čistě na bateriový pohon. Za deset měsíců si novou Teslu v Česku koupilo 1400 zákazníků.

Škoda Enyaq iV

Tesla 3 je nejekologičtějším vozem světa. Mezi prvních deset se dostala i Škoda

Vláda vozů s elektrickým pohonem globálně narůstá. A automobilky ve snaze přeorientovat svou výrobu tak, aby vycházely vstříc přísným emisním normám, zaplavují trh stále novými a novými modely aut s hybridním či čistě elektrickým pohonem. Který z elektrických vozů přísné nároky na ekologii tedy splňuje nejvíce? Podle velkého testu agentury Bloomberg pro trh Velké Británie je to Tesla 3. Do „top ten“ se však dostal i vůz z Česka.

Přečíst článek

Čínský elektrický sedan BYD Seal

Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují

Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme