Elektrolux se propadl do ztráty, propustí skoro desetinu zaměstnanců
Vysoká inflace a slabá důvěra spotřebitelů podtrhla poptávku po spotřebičích. Lidé odkládají nákup nového mixéru, trouby či sporáku. Doplácí na to také švédský výrobce elektrospotřebičů značky Elektrolux, který se propadl se do ztráty. Ve snaze ozdravit svoji finanční situaci firma ohlásila masivní propouštění. Zruší až 4000 pracovních míst, převážně v USA.
Švédský výrobce domácích spotřebičů Electrolux zruší převážně v Severní Americe 3500 až 4000 pracovních míst. To odpovídá zhruba osmi procentům celkové pracovní síly společnosti. Firmu k tomuto kroku přiměl pokles poptávky po spotřebičích, kvůli které zaznamenala ve třetím čtvrtletí provozní ztrátu 385 milionů švédských korun (861,5 milionu korun) po zisku 1,64 miliardy SEK ve stejném období loni.
Firma v dnešním prohlášení uvedla, že poptávku snižují vysoká inflace a slabá důvěra spotřebitelů. Tržby se ale zvýšily o 14 procent na 35,24 miliardy SEK díky vyšším cenám.
Electrolux je největším výrobcem domácích spotřebičů v Evropě, vyrábí sporáky, varné desky, mikrovlnné trouby, ledničky či myčky nádobí. V souvislosti s propouštěním zaúčtuje v posledním čtvrtletí roku mimořádné náklady na restrukturalizaci v rozmezí 1,2 miliardy až 1,5 miliardy SEK.
Britové se připravují na tuhou zimu. Ve velkém kupují přikrývky a teplé oblečení. A před zábavní elektronikou dávají přednost energeticky úsporným domácím spotřebičům.
Britové se bojí zimy. Místo nových iPhonů v panice skupují svetry a deky
Money
Electrolux v posledních letech silně investoval do svých severoamerických závodů. Pandemie a nedostatek součástek však zpozdily náběh výroby v těchto závodech. Severoamerická divize vykázala ve čtvrtletí ztrátu 1,2 miliardy SEK. Generální ředitele Jonas Samuelson dodal, že skupina zaznamenala ve čtvrtletí masivní neefektivitu v dodavatelském řetězci a výrobě v Severní Americe.
Akcie firmy nejprve v reakci na zprávu klesly až téměř o šest procent. Brzy se však zotavily a krátce po poledni si připisovaly 2,6 procenta. Od počátku letošního roku se propadly o 40 procent, napsala agentura Reuters.
Ze všech stran se na nás valí informace o tom, co všechno zdražuje. Potraviny, služby, energie, voda, materiál, stravování… Prostě všechno. To se zákonitě projeví i na vašem rodinném rozpočtu. Dosud jste s příjmy vycházeli, teď se vaše náklady na život zvyšují. Dají se výdaje zkrotit, nebo si máte hledat další zaměstnání?
Zvyšují se vám rodinné výdaje? A jak je zkrotit?
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.