Dopady ruské krize jsou tu. Renault prodal o třetinu méně vozů
                            Zrušení či omezení ruských aktiv se začíná projevovat ve výsledcích jednotlivých firem. Jednou z prvních, které přiznaly výrazný propad prodejů, se stala francouzská automobilka Renault,
Francouzská automobilka Renault v prvním pololetí snížila meziročně prodej o 29,7 procenta na 1 000 199 vozů. Kvůli vojenské invazi Moskvy na Ukrajinu opustila ruský trh, který byl jejím druhým nejdůležitějším, prozradila firma.
Pokud by se do výsledku nezapočítávala čísla z aktivit v největší ruské automobilce AvtoVAZ a v ruské divizi Renaultu, činil by meziroční pokles 12 procent. Společnost jej zdůvodnila problémy s dodávkami polovodičů.
Nadchází výsledková sezona za druhé čtvrtletí a celé pololetí. Trh očekává vysoký nárůst tržeb i zisků v energetickém sektoru. Nicméně pro aktivní investory tentokrát bude daleko důležitější sledovat, jak se mění marže jednotlivých firem, zda se mění nálada spotřebitelů a jaký dopad mají válka na Ukrajině a lockdowny v Číně. To naznačí, zda se blíží recese, nebo zda se situace obrací k lepšímu. 
	Výsledková sezona je tu. Investoři se více než na zisky zaměří na signály recese
		Zprávy z firem
		
Renault vyrábí mimo jiné oblíbené modely jako Dacia Duster a Renault Clio. Po ruské invazi na Ukrajinu ukončil své aktivity v Rusku a oznámil, že prodá Renault Russia a svůj podíl 67,69 procenta v AvtoVAZu.
V květnu Renault oznámil, že prodá AvtoVAZ, který vlastní značku Lada, ruskému vědeckému institutu. Podle Reuters firmu údajně přenechal za pouhý jeden rubl s šestiletou opcí na její zpětné odkoupení.
Prodej aut v Číně letos vzroste o tři procenta na 27 milionů vozů. Osobních aut by se mohlo prodat meziročně o sedm procent více, tedy 23 milionů. Vyplývá to z výhledu, který podle agentury Reuters zveřejnil čínský svaz výrobců aut CAAM na základě informací od největších automobilových společností v zemi. Svaz tak snížil svůj odhad z prosince, kdy ještě očekával růst celkového prodeje o 5,4 procenta na 27,5 milionu vozů.
	O nová auta v Číně klesá zájem. Stát i samospráva chystají podporu prodejů
		Money
		
Letos jsme doma topili až do května. Byla kosa. Topím plynem, ruským. Jiný nemáme. V jiné roky vypínám topení začátkem dubna. Faktura za plyn byla letos výživná. I nárůst záloh. Inflace se na mě již podepisuje. Asi na každém z nás. Máme před sebou těžké měsíce.
	Dalibor Martínek: Evropa si zničí autoprůmysl kvůli nesmyslnému boji za klima
		Názory
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.