Reklama

Dalibor Martínek: Evropa si zničí autoprůmysl kvůli nesmyslnému boji za klima

Elektromobil, ilustrační foto
Pixabay
Dalibor Martínek

Letos jsme doma topili až do května. Byla kosa. Topím plynem, ruským. Jiný nemáme. V jiné roky vypínám topení začátkem dubna. Faktura za plyn byla letos výživná. I nárůst záloh. Inflace se na mě již podepisuje. Asi na každém z nás. Máme před sebou těžké měsíce.

Reklama

Ale zpátky k té kose. Docela se těším, až se konečně projeví důsledky údajné klimatické změny. Aby bylo trochu tepleji, a nemusel bych utrácet spoustu peněz za drahý plyn. Jenže jak se ukazuje, žádné globální oteplování se neděje. Experti sice ukazují jakési časové řady, ale ty jsou krátkodobé a nevypovídající.

Kde je to krizové dění, krach civilizace v roce 2030, jak věští mládež a absolventi sociálních studií? Aby bylo jasno, ctím právo mladých lidí na rebelii. Ale zdá se mi, jako absolventu přírodních věd, že by si mladí mohli vybrat jiný cíl své mladické vzpoury. Co třeba diktátorské režimy, které týrají lidi a jsou schopné rozpoutat válku? Což oživit No War? Nechám to na mladých. Ale boj za klima je evidentně slepou uličkou.

Prodej aut, ilustrační foto

Už žádné spalovací motory po roce 2035. Evropský parlament návrh schválil

Evropský parlament (EP) schválil návrh, který by měl od roku 2035 zakázat prodej nových osobních aut a lehkých užitkových vozů se spalovacími motory. Opatření se netýká ojetých vozů a bude ještě předmětem dalšího unijního vyjednávání.

Přečíst článek

Evropský parlament zase vymýšlí zákaz spalovacích motorů. Tentokrát to má být v roce 2035. Další důsledek ekologistické doktríny.

Už mě vlastně nebaví opakovat pořád dokola, že CO2 je přirozenou součástí našeho světa. Že to není nebezpečný, nepřátelský plyn, kvůli kterému se musí měnit vyspělé ekonomiky. Celý Green Deal či evropský plán Fit for 55 jsou založené na chybných předpokladech. Ale všichni, celý český průmysl, celá Evropa, se tváří, že je to dané a tím pádem nutné. Západní civilizace páchá ekonomickou sebevraždu z neznalosti.

Reklama

klimatický summit OSN COP26 v Glasgow

Dalibor Martínek: Můj klimatický coming-out. Nevěřím, a CO2 je fajn

V Glasgow začala další konference o klimatu. V Británii se patrně západní státy opět budou mrskat za domnělou škodu na klimatu. Média budou čekat „větší závazky“. Státům z Asie, Afriky nebo Jižní Ameriky to bude dál jedno. Čína již zveřejnila, že bude do vzduchu oxid uhličitý vypouštět dál v nezmenšené míře. Tolik stručný úvod.

Přečíst článek

Mimochodem, potravou člověka jsou sloučeniny na bázi uhlíku. Maso i ty takzvaně zdravé luštěniny, obilí (chleba). Což jsou uhlíkové řetězce. Za pomoci kyslíku je v Krebsově cyklu, jak víme ze střední školy, rozloží na součásti, které tvoří naše těla, a zbytkový CO2. Který vydechujeme. Na světě je už téměř osm miliard producentů CO2. Budeme proti nim bojovat?

Fakt, že si lidé během posledních staletí spálili kvůli vaření masa a kvůli teplu spoustu stromů, že nyní pálí pralesy v Indonésii, Kongu či Brazílii kvůli zemědělství nebo kvůli palmovému oleji, který se dá na trhu výhodně prodat, ještě neznamená, že nepřítelem civilizace je oxid uhličitý. To je zcestná myšlenka.

Další komentáře (ne)korektního Dalibora Martínka čtěte zde

Chovat se hezky k přírodě, což mají možná mladí lidé na mysli, je velmi dobrý nápad. OK, nevyhazujme plastové lahve v lese. Nevozme rajčata přes celou Evropu v čudících kamionech až ze Španělska. Holt nebudou v lednu v supermarketu rajčata. Bereme? Spíše ne. Lidé chtějí mít všechno hned. Jsme zmlsaní. A pak jako jakousi úlitbu bojujeme za klima? Směšné.

Teď si evidentně zničíme evropský autoprůmysl, který to tady táhl téměř sto let. Dobře nám tak. Osmdesát procent součástí pro výrobu baterií do elektroaut dováží Evropa z Číny. Z této roztomilé země, která kolonizuje Afriku, a která je ochotná zlikvidovat každého svého odpůrce. Jsem zvědav, kdy po nesmyslné válce diktátorského Ruska na Ukrajině rozpoutá podobně nesmyslnou válku Čína. A my, v jednom z mála vyspělých koutů světa, klidně pohřbíme demokratické hodnoty, výdobytek naší civilizace, kvůli pofidérnímu boji za klima. Které vůbec pomoc nepotřebuje. Nechme CO2 plavat, a pojďme se věnovat důležitějším věcem.

Petr Žaluda, šéf Olife Energy

Bývalý šéf Českých drah Petr Žaluda: Při současných cenách nafty začínají být elektroauta výhodnější

Několik let nebylo o Petru Žaludovi slyšet, jako by žil ve skrytu. Velký rozdíl proti době, kdy před devíti lety končil jako šéf Českých drah. Tehdy byly stránky bulváru plné „zaručených zpráv“ o rozmařilém životu a obřím odstupném vrcholového manažera. Žaluda se v posledních letech věnuje elektromobilitě. Založil firmu na dobíjecí stanice Olife Energy. Po počátečních bolestech mladé firmy očekává rychlý růst. A už se poohlíží po investorovi.

Přečíst článek

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Některá ojetá auta jsou už dražší než ta nová. Trend začal před dvěma lety, a nic nenasvědčuje tomu, že by měl skončit. Nová auta se nevyrábějí, ať už kvůli nedostatku čipů či jiných komponent. A ojetiny dál zdražují. Situace se jen tak nezmění. Poptávka po ojetých autech výrazně převyšuje nabídku. „Lidé prostě potřebují být mobilní,“ říká šéfka největšího prodejce ojetých aut ve střední Evropě Karolína Topolová. 

Přečíst článek

Vše o elektromobilitě čtěte zde 

Reklama

Související

Hnědouhelný polský důl Turów

Dalibor Martínek: Rusové otočili svět. Uhlí už je zase fajn, i jádro. A dokonce i oteplování planety

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme