Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Dick's Sporting Goods koupí za 53 miliard Foot Locker

Dick's Sporting Goods
iStock
 ČTK

Americký prodejce sportovního zboží Dick's Sporting Goods se dohodl na koupi menšího konkurenta Foot Locker za 2,4 miliardy dolarů (53,4 miliardy korun). Akvizice podle prohlášení posílí přítomnost firmy Dick's v nákupních centrech a znamená pro ni expanzi v zahraničí, což jí pomůže lépe se vyrovnat se zpomalením spotřebitelských výdajů. Ve Foot Locker má podíl 10,6 procenta fond Vesa Equity Investment, který vlastní český podnikatel Daniel Křetínský a jeho obchodní partner Patrik Tkáč.

Dick's za jednu akcii Foot Locker nabídl 24 dolarů, což představuje zisk 86 procent ve srovnání se středeční závěrečnou cenou akcií. Akcionáři si budou moci vybrat, zda za svůj podíl chtějí hotovost nebo akcie firmy Dick's. Akcie Foot Locker od počátku letošního roku oslabily přibližně o 40 procent. Transakce by měla být dokončena ve druhé polovině letošního roku a Dick's plánuje provozovat Foot Locker jako samostatnou divizi a zachovat značku.

Několik amerických maloobchodních firem vydalo v posledních týdnech nepříznivé výhledy hospodaření, protože vysoká cla vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa přiměla Američany omezit výdaje v očekávání možného zdražení všeho, od potřeb pro domácnosti po hračky a oblečení. Podle Americké oděvní a obuvní asociace pochází 97 procent oděvů a obuvi prodaných v USA z dovozu, převážně z Asie.

Firma Foot Locker se zaměřuje na prodej tenisek a v posledních několika letech ztrácela podíl na trhu kvůli konkurenci značek jako Nike a Under Armour, které rozšířily svůj prodej přímo spotřebitelům, a také kvůli klesajícím návštěvám zákazníků v nákupních centrech, kde se nachází většina prodeje Foot Locker. Firma provozuje 2400 prodejen ve 20 zemích Severní Ameriky, Evropy a Asie. Své prodejny má i v Česku. Loni její celosvětové tržby činily osm miliard dolarů, což je zhruba 60 procent tržeb společnosti Dick's.

Dohoda je již druhu akvizicí v odvětví výrobců obuvi v tomto měsíci. Počátkem měsíce firma Skechers oznámila, že ji převezme za více než devět miliard dolarů investiční společnost 3G Capital.

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Jiskra francouzské holdingové společnosti Kering a jejích značek se pomalu vytrácí, což se odrazilo na jejích hospodářských výsledcích. Ačkoli jsou některé segmenty pro zákazníky stále zajímavé, v případě Gucci a Yves Saint Laurent je situace jiná. Problémem není jen atraktivita kolekcí, ale i další faktory, které jsou mnohem složitější a ovlivňují celý sektor luxusního zboží. Zatímco mnohé značky hledají ten správný směr, jak se vypořádat s ekonomickými výzvami, konkurenční Hermès nadále posiluje.

Přečíst článek

Milan Luštinec

Obyčejný byznys: Skialpy nás zachránily před krachem v covidu, říká výrobce lyží Milan Luštinec

Milan Luštinec (58) je zakladatel společnosti Lusti, českého rodinného výrobce lyží a snowboardů. Jeho továrna sídlí v Žacléři v Podkrkonoší, kde se Milan narodil a vyrostl. Pracoval v dole a od mládí, jako další horalé, trávil svůj volný čas na lyžích. K těm se na začátku devadesátých let přidal snowboard. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme