Strnad kupuje za desítky miliard divizi sportovního vybavení americké firmy Vista Outdoor

Společnost Czechoslovak Group (CSG) českého podnikatele Michala Strnada koupí za 1,96 miliardy dolarů (44,4 miliardy korun) divizi sportovního vybavení americké firmy Vista Outdoor. Firmy o transakci jednaly od loňska, Vista nabídku přijala až díky tomu, že CSG v pondělí nabízenou částku zvýšila o 50 milionů dolarů.
Vista Outdoor patří mezi přední výrobce malorážové munice na světě, zahrnuje značky jako Remington, Federal, CCI nebo Speer. Proti záměru prodat tuto divizi firmě ze střední Evropy se postavili někteří američtí politici. Vista v samostatné tiskové zprávě zároveň odmítla konkurenční nabídku na převzetí od firmy MNC Capital.
CSG v konečné nabídce zvýšila hotovostní složku splatnou akcionářům Visty o 3,10 dolaru na každou kmenovou akcii Visty, to znamená na 16,00 dolarů za akcii, což představuje proti dosavadní nabídce nárůst o 24 procent. Vista očekává, že transakce bude uzavřena ještě v letošním roce, až ji schválí akcionáři Visty a až obdrží povolení od amerického výboru pro zahraniční investice.
Akcie Visty v pátek na burze v New Yorku uzavřely na 34,90 dolaru, v pondělí se kvůli svátku na burzách v USA neobchodovalo. Před začátkem dnešního obchodování akcie Visty přidávaly více než půl procenta na 35,10 dolaru.
Zkušený manažer a bývalý důstojník US Army pomůže CSG v růstu na americkém trhu.
Americkou pobočku CSG povede bývalý důstojník US Army Paul Lemke
Zprávy z firem
Byznys nejmladšího českého stamiliardáře a zbrojaře Michala Strnada jen kvete. Jeho Czechoslovak Group (CSG) loni zvýšila čistý zisk meziročně o 49 procent na 210 milionů eur (zhruba pět miliard korun).
Evropa zbrojí a Strnadovo impérium se topí v zisku
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.