Oblíbené boty Skechers kupuje investiční titán 3G Capital. Zaplatí za ně miliardy dolarů

Americko-brazilská investiční skupina 3G Capital oznámila převzetí populární americké obuvní značky Skechers za přibližně 9,4 miliardy dolarů (asi 210 miliard korun). Informaci přinesl server Financial Times.
Transakce představuje návrat společnosti 3G Capital k velkým akvizicím poté, co se delší dobu zaměřovala na vyhledávání vhodného cíle. Investiční skupina se sídlem v New Yorku je známá zejména svou spoluprací s investorem Warrenem Buffettem, kdy spojila potravinářské giganty Kraft a Heinz.
Podmínky dohody nabízejí akcionářům společnosti Skechers dvě varianty vypořádání. Mohou zvolit hotovostní výplatu ve výši 63 dolarů za akcii, což představuje prémii téměř 30 procent oproti závěrečné ceně akcií z pátku. Alternativou je možnost získat 57 dolarů za akcii spolu s podílem v nově vzniklé mateřské společnosti, která bude obuvní firmu řídit jako soukromý podnik.
Golden Goose, módní značka na první pohled rozpoznatelná díky dominantní hvězdě, vznikla v Benátkách roku 2000. Nyní připravuje první akciový úpis. Ze vstupu na burzu chce majitel značky Golden Goose Group, investiční skupina Permira, získat 600 milionů dolarů.
Italské luxusní tenisky jdou na burzu. Firma chce získat čtrnáct miliard
Trhy
Akvizice přichází v době, kdy Skechers zaznamenává stabilní růst popularity díky rozšíření produktové řady a globální expanzi. Značka, která vznikla v roce 1992, se proslavila především komfortní a módní sportovní obuví a za poslední desetiletí významně zvýšila svůj podíl na mezinárodních trzích. Firma úspěšně konkuruje globálním značkám jako Nike, Adidas či Puma, zejména díky důrazu na pohodlí a dostupnou cenu. Aktivně spolupracuje s celebritami a sportovci (např. Brooke Burke, Tony Romo, Doja Cat).
Transakce byla jednomyslně schválena představenstvem společnosti Skechers a očekává se, že bude dokončena ve třetím čtvrtletí roku 2025. Po jejím uzavření bude společnost i nadále řízena předsedou představenstva a generálním ředitelem Robertem Greenbergem a jeho stávajícím manažerským týmem. Sídlo společnosti zůstane v Manhattan Beach v Kalifornii, kde byla firma před více než třiceti lety založena.
V poslední době se Skechers potýká s negativními dopady celních opatření amerického prezidenta Donalda Trumpa. Firma velkou část svých produktů vyrábí ve Vietnamu a Číně, upozornila agentura Bloomberg.
Minulý měsíc společnost Skechers stáhla svůj celoroční výhled a poukázala v této souvislosti na negativní důsledky Trumpovy obchodní politiky na globální ekonomiku a spotřebitelskou důvěru, píše agentura Reuters.
Na český trh v roce 2024 vstoupilo 47 značek, jak vyplývá z průzkumu společnosti Cushman & Wakefield, která nové vstupy sleduje již 11 let. Jedná se o rekordní počet značek. Nejvíc jich bylo v segmentu F&B a potravin, stejně jako v minulých letech.
Dior, Smeg nebo ukrajinský fine dining Nai: Do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Které budou další?
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.