Reklama

Další růst tržeb. Třetí adventní víkend byl z pohledu obchodníků štědrý

Obchod (ilustrační foto)
Pixabay
 ČTK

Vánoční prodeje dál rostou. Tržby obchodníků o třetím adventním víkendu jsou meziročně o deset až 20 procent vyšší, některé obchody i přes letošní zdražování hlásí také stejný nárůst počtu zákazníků. Lidé nejvíce nakupovali hračky, elektroniku či oblečení. Kromě vánočních dárku je velká poptávka po vánočních dekoracích a potravinách, včetně potřeb na pečení cukroví. Vyplývá to z informací obchodníků. Prodeje rostou i přes pokračující inflaci, která podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) v říjnu činila 15,1 procenta.

Reklama

"Vánoční přípravy nabírají na obrátkách," řekla k prodejům o stříbrné neděli mluvčí Globusu Aneta Turnovská. Tento adventní víkend zákazníci podle ní pořizovali hlavně sváteční dekorace. Z dárků pro děti dominovalo elektro jako tablety či designová sluchátka a také lego, u dospělých například fleecová pyžama, termoponožky, ložní prádlo z mikroplyše nebo značkové oblečení či obuv. Z potravin byla podle Turnovské velká poptávka po uzeném mase, svátečních uzeninách a klobásách a po vánočních máslových těstech na pečení, cukroví a vánočkách.

Lidé více šetří, propad tržeb tuzemských obchodů v říjnu nabral vyšší tempo

Propad tržeb obchodů v říjnu nabral vyšší tempo. Češi budou mít chudší Vánoce

Tržby v maloobchodě v Česku se v říjnu snížily reálně o 9,4 procenta, meziměsíčně klesly o 1,8 procenta. Uvedl to Český statistický úřad. Meziroční pokles tržeb v maloobchodě trvá již od května. Tempo poklesu se v porovnání s předchozím měsícem prohloubilo zejména u nepotravinářského zboží, ale i u potravin a pohonných hmot.

Přečíst článek

Prodeje byly vyšší také v on-line obchodech, potvrdila mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková. "Na návštěvnosti našeho webu vidíme, že do Vánoc zbývá skutečně už pár dnů a do nákupu dárků se pustili i zákazníci, kteří přípravy nechávají na poslední chvíli," uvedla. Podle ní třetí adventní víkend ukázal, že Češi jsou při výběru dárků spíše konzervativní a sázejí na osvědčené klasiky. Dominovaly tak hračky v čele se stavebnicemi lego, dále mobilní telefony a televize, které následovaly vysavače a notebooky. Roste zájem o přenosnou elektroniku a bezdrátová sluchátka. Zvyšoval se prodej vánočních dekorací a osvětlení,nejprodávanější jsou klasické kouličky v jednobarevných sadách a vánoční řetězy. Podle mluvčí se projevuje, že čím dál více Čechů zdobí vánoční stromeček už před svátky a nečeká až na Štědrý den.

Ikea zaznamenala o víkendu nejvyšší adventní návštěvnost svých čtyř tuzemských obchodních domů, v sobotu je navštívilo téměř 39 tisíc lidí. Celkové tržby jsou podle mluvčího Petra Šaška v tomto víkendu asi o deset procent vyšší než ve stejném období loni. "Největší zájem přetrvává o sezónní sortiment, jako jsou vánoční dekorace, osvětlení či svíčky a dále i švédské potraviny. U těch dokonce registrujeme v tomto období meziroční nárůst prodejů téměř o 20 procent. Stále stoupá také zájem o vánoční stromky. Z běžného sortimentu se nejvíce prodávají kuchyně," dodal Šašek

Počet zákazníků roste i v obchodních centrech. Ve Freeport Fashion Outlet v Hatích u Znojma nedaleko hranic s Rakouskem se podle předběžných odhadů meziročně zvýšil počet zákazníků i tržby o 20 procent, lidé zde tak nakupovali podobně jako v roce 2019 před vypuknutím covidové pandemie. "Podle statistik ČSÚ lidé na módě začínají poměrně výrazně šetřit, my se na módu zaměřujeme, ale naštěstí se tento trend u nás příliš neprojevuje. Pravděpodobně to souvisí s tím, že prodáváme starší kolekce za nižší ceny. U mnoha druhů zboží, jako je třeba oblečení na sport, zákazníci rádi ušetří a zjevně neřeší, zda mají ten nejaktuálnější model,“ okomentoval zájem zákazníků ředitel centra Jan Procházka.

Reklama

AlzaBox

Přepravce zahrnulo tradiční, násobné množství balíků. Nápor ještě přijde

Počty přepravovaných balíků se na přelomu listopadu a prosince u kurýrních firem zvýšily o 50 až 100 procent. Vrchol sezony očekávají v následujících dvou pondělcích. Internetové obchody v současnosti mají až trojnásobné tržby proti zbytku roku. Vyplývá to z informací přepravních firem.

Přečíst článek

Martin Skalický (vlevo) a Dalibor Martínek při natáčení podcastu

Podcast: Investice do nemovitostí se vždy vyplatí. Kryptu jsem nepodlehl, říká investor Martin Skalický

Prošlapávali jsme v Česku cestu pro vznik nemovitostních fondů, říká Martin Skalický, který dlouhé roky řídil nemovitostní fond České spořitelny Reico. Ten jako jeden z prvních na českém trhu začal tvořit portfolio nemovitostí, do kterých bylo možné investovat peníze. Většina investorů byli drobní střadatelé. A jak Skalický říká: „Když pracujete s penězi investorů, a v otevřeném fondu jde z drtivé většiny o drobné střadatele, tak se zodpovědností usínáte a ráno se budíte.“

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Black Friday

Konec falešných obřích slev? Nový zákon zakazuje prodejcům lákat na fiktivní „nízké” ceny

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme