Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Creative Dock koupil rovněž rychle rostoucí mnichovské Mantro Product Studio

Gabriela Teissing, Creative Dock
Profimedia
 ČTK

Skupina Creative Dock, která se zaměřuje na budování a řízení digitálních firem, koupila stejně zaměřenou mnichovskou společnost Mantro Product Studio ze skupiny Mantro Group. Strategická akvizice má za cíl posílení pozice Creative Docku v evropském regionu německy mluvících zemí zejména ze strojírenství a energetiky. Cena nebyla zveřejněna.

Mantro Product Studio vzniklo v roce 2021 jako součást Mantro Group, renomované německé společnosti zaměřené na budování nových firem a inovační poradenství. Firma se za jeden roku rozšířila z pěti na 30 zaměstnanců a za dva roky využila infrastrukturu mateřské společnosti k založení deseti nových podniků pro klienty.

Strategické akvizice zrychlují růst Creative Docku a šíři jeho portfolia od roku 2022. Díky tomu jsou dnes součástí skupiny i německé značky jako Rohrbeck Heger, se zaměřením na strategickou prognostiku, FoundersLane či švýcarské Spark Works.

Umělá inteligence příští rok významně prostoupí do "běžného života"

V příštím roce bude nějaký nástroj založený na umělé inteligenci (AI) využívat 70 až 80 procent Čechů starších deseti let. Je to výrazný nárůst proti letošku, kdy například textovou AI vyzkoušela asi třetina lidí a pravidelně ji využívá jen část z nich. Odhaduje to ředitel České asociace umělé inteligence Lukáš Benzl.

Přečíst článek

Rychlá expanze

„Dlouhodobě se zaměřujeme na zhodnocování velkých firem. Hledáme nové nebo nevyužívané zdroje příjmů a stavíme pro klienty nové digitální služby, produkty nebo celé firmy. Zaměřujeme se i na optimalizační strategie pomocí AI transformace, které zásadně zefektivňují chod firem a otevírají nové možnosti v portfoliu. Technologicky pokročilý DACH region je pro nás důležitý již řadu let a těší nás, že díky akvizici získáváme lepší možnost oslovit v něm další desítky klientů,” uvedla generální ředitelka Creative Dock Gabriela Teissing.

Creative Dock za 12 let fungování vyrostl ze start-upu do velké nezávislé společnosti v budování nových firem v Evropě. Za posledních deset let spustila skupina CDG v Evropě, na Středním východě, v Asii a severní Africe více než 120 firem. Skupina má hlavní kanceláře v Berlíně, Curychu, Praze a Rijádu. Mezi současné klienty patří významné společnosti jako Adidas, Allianz, Ahold, Amadeus, Avast, Bekaert, Henkel, Holcim, Mondelēz, JTI a Veolia.

Daniel Křetínský

Atos opět na scéně. Křetínský dal nabídku na převzetí celé francouzské technologické firmy

Miliardář Daniel Křetínský předložil nabídku na převzetí francouzské technologické společnosti Atos. Firma celkem obdržela od investorů čtyři různé nabídky na restrukturalizaci dluhu a vložení hotovosti do podniku. Do konce měsíce by se měla rozhodnout, kterou nabídku přijme.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme