Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Covid výlety do Ikei nezastavil. Zákazníci rekordně utráceli na internetu

IKEA
ČTK

Lidé nakupovali nábytek i přes loňské lockdowny, přesunuli se na internet. Švédskému řetězci Ikea se díky tomu tržby vyšplhaly dokonce na rekord. Lidé v jeho prodejnách utratili v přepočtu přes bilion korun.

Reklama

Celkové tržby švédské nábytkářské značky Ikea v uplynulém finančním roce vzrostly o šest procent na rekordních 41,9 miliardy eur (téměř 1,1 bilionu korun), a to navzdory problémům s výpadky v dodavatelských řetězcích. K růstu tržeb přispěl mimo jiné prudký vzestup prodeje prostřednictvím internetu. Uvedla to firma Inter Ikea, která je majitelem značky Ikea.

Tržby z internetového prodeje se ve finančním roce zvýšily o 73 procent, jejich podíl na celkových tržbách tak vzrostl na 26 procent. Finanční rok skončil 31. srpna.

Většinu prodejen Ikea vlastní společnost Ingka Group. Ta oznámila, že tržby v jejích prodejnách se v uplynulém finančním roce zvýšily o šest procent na 37,4 miliardy eur.

Šéf společnosti Inter Ikea Jon Abrahamsson v rozhovoru s agenturou Reuters předpověděl, že krize v dodavatelských řetězcích bude pokračovat i v příštím roce. Největším problémem je nyní podle něj doprava zboží z Číny, kde se vyrábí zhruba čtvrtina produktů značky Ikea.

GreeenTech

Zelené oázy v poušti. Český GreeenTech v Dubaji boduje, bude i v místní Ikei

O technologii pěstebních kontejnerů od firmy GreenTech je v Dubaji zájem. Její zakladatel, Dmitrij Lipovski, doufá, že si z Expa přiveze kontrakty za 10 milionů korun. „Švédům se to hodně líbí a chtějí naší technologii využít i v dubajské pobočce řetězce Ikea. A podařilo se nám dohodnout už i s jednou českou restaurací v Dubaji, která si od nás farmu z pavilonu odkoupí,” říká Lipovski.

Přečíst článek

Značka teď najímá více lodí a kupuje přepravní kontejnery. V rámci snahy o zmírnění dopadů potíží v dodavatelských řetězcích rovněž provádí přesuny zboží mezi jednotlivými sklady. „Musíte najít způsob, jak vyhovět požadavkům zákazníků při omezeních, jaká jsme ještě dosud nikdy neviděli,” uvedl šéf firmy Ingka Group Jesper Brodin.

Výpadky v dodavatelských řetězcích mají největší dopad na obchody Ikea v Severní Americe, za kterými následují prodejny v Evropě, upozornila agentura Reuters. Brodin uvedl, že nikdo v Ikea současnou krizi v dodavatelských řetězcích nepředpokládal. Dodal, že v budoucnosti bude zapotřebí lépe se připravit na nečekané výkyvy v dodávkách.

Ikea, nový koncept

Ikea mění své prodejny na chill-out zóny. Zmizí uličky i parkoviště

Místo na nákupy za zážitkem. Ikea se rozhodla přebudovat své prodejny na místa, kde lze plnohodnotně trávit volný čas. První dva testovací obchody otevře v Šanghaji a Vídni.

Přečíst článek

Agentura Reuters upozornila, že velký podíl zboží nabízeného v obchodech Ikea se už teď vyrábí relativně blízko místům prodeje. Například zhruba 70 procent produktů Ikea prodávaných v Evropě se na tomto kontinentě rovněž vyrábí.

Brodin předpověděl, že poptávka po zboží značky Ikea zůstane v novém finančním roce vysoká. „Po celém světě se zvýšil zájem lidí o to, jak bydlí,” upozornil. „Skutečně věřím, že před sebou máme dobrý a silný rok,” dodal.

Ikea působí i v České republice, kde trhu nábytkářských sítí dominuje. Provozuje v Česku čtyři obchodní domy, dva v Praze, další v Brně a v Ostravě.

Christo Wiese

Pepco nejsou jen trička za šedesát, ale i miliardová story úspěchu a pádu

Majitelem módního řetězce s levnými oděvy Pepco byl donedávna nejbohatší Jihoafričan Christo Wiese. Zbyly mu ale oči pro pláč a miliardové žaloby v rukách.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme