Reklama

Ikea mění své prodejny na chill-out zóny. Zmizí uličky i parkoviště

Ikea, nový koncept
ČTK

Místo na nákupy za zážitkem. Ikea se rozhodla přebudovat své prodejny na místa, kde lze plnohodnotně trávit volný čas. První dva testovací obchody otevře v Šanghaji a Vídni.

Reklama

Švédský nábytkářský řetězec zatím nový formát prodejen jen testuje. Hledá přitom pro své obchody lepší uplatnění v éře nákupů přes internet. Nový formát především zbaví prodejnu typické změti uliček, ve kterých se mnoho lidí ztrácí. Informuje o tom list The Wall Street Journal (WSJ).

Společnost Ingka Holding, která provozuje většinu prodejen Ikea ve světě, tento měsíc znovuotevřela lokalitu v šanghajské čtvrti Sü-chuej, kterou upravila tak, aby v ní mohla vyzkoušet formát budoucích prodejen. Ten si firma představuje tak, že její obchody budou vytvářet prostor, kde budou návštěvníci moci třeba strávit i několik hodin jinak než nakupováním. Vedle předváděcí plochy a místa pro nákup menších položek bude prostor podobný kinu - budou tam křesla a možnost posedět s přáteli.

Chill-out zóny i kulinářské speciality

Ikea byla při zavádění on-line prodeje před pandemií pomalá, její objednávkový systém byl navíc pro mnoho lidí nepřehledný, poznamenává WSJ. Novým formátem obchodů se teď snaží o víc než jen o pobavení zákazníků. Spojením vylepšeného on-line prodeje a nabídky v prodejnách s novým formátem spolu s prostorem pro trávení volného času chce docílit toho, aby lidé už v obchodě více promýšleli, jak si svůj domov zařídí.

Christo Wiese

Pepco nejsou jen trička za šedesát, ale i miliardová story úspěchu a pádu

Majitelem módního řetězce s levnými oděvy Pepco byl donedávna nejbohatší Jihoafričan Christo Wiese. Zbyly mu ale oči pro pláč a miliardové žaloby v rukách.

Přečíst článek

Ikea doufá, že nový design udrží zákazníky v jejích obchodech co nejdéle. Počítá například i s novým formátem restaurací, které ukážou, jak připravovat pokrmy v souladu s nejnovějšími trendy a s přihlédnutím k ochraně přírody a udržitelnému způsobu života. Plánuje i prostor, kde zaměstnanci pomohou zákazníkům opravit starý nábytek nebo sestavit nový.

Reklama

Za nákupy nábytku bez auta

Nová prodejna ve Vídni začíná fungovat od čtvrtka. Umístěna je vedle vlakového nádraží Westbahnhof a má pět poschodí se střešním prostorem, kde je kavárna. Nemá žádné parkovací stání, což je jinak typické pro obchody Ikea postavené daleko od center měst. Menší položky je možné si hned odnést, ty větší si pak může zákazník objednat a Ikea mu je druhý den přiveze.

V obou testovacích prodejnách mohou zákazníci využít svůj mobilní telefon k naskenování informací z položek, které je zaujaly. A na rozdíl od uspořádání dnešních prodejen už se mohou procházet zcela libovolně, žádné vymezené uličky už je nebudou v pohybu omezovat.

Olga Trčková z DSC Gallery na kuchyni od Jiřího Georga Dokoupila

Sázejte na velká jména, pak se u digitálního umění nespálíte, radí galeristka Olga Trčková

Zapamatujte si datum 4. září. To se u nás otevře první virtuální galerie v takzvaném metaprostoru, která nabídne možnost nákupu digitálních originálů známých pod zkratkou NFT. "Možnosti virtuálních světů pro umělce a umění jsou takřka neomezené," říká galeristka Olga Trčková, jejíž DCS Gallery v Dlouhé otevře svou virtuální "pobočku".

Přečíst článek

Obě zkušební prodejny byly navrženy ještě před pandemií. Na Šanghaj padla volba proto, že mnoho lidí už tam své chytré telefony k nákupům běžně používá, zatímco lokalita ve Vídni souvisí se snahou firmy otevírat nové obchody v městských centrech. Ikea už v červnu otevřela obchod s menšími položkami na pařížské Rue de Rivoli, což je rovněž v centru.

„V podstatě jsme chtěli začít úplně znovu a říct, jak si můžeme představit obchod budoucnosti. Jako obchod, kam už si zákazník nechodí kupovat jen knihovničku Billy?” řekl manažer prodeje společnosti Stefan Vanoverbeke. Billy je název jedné z nejprodávanějších malých knihoven od firmy Ikea.

Švédský nábytkářský řetězec si je dobře vědom, že čím dál více zákazníků chce nakupovat on-line. Případně ani jinou možnost nemají, jestliže nevlastní auto, aby si mohli objemnější položky sami dovézt, říká Vanoverbeke. To ale pro firmu znamená dilema, které musí vyřešit: „Proč ale pak chodit do obchodu Ikea?”

To je otázka, s kterou zápasí mnoho řetězců. Pandemie totiž způsobila, že k nákupům přes internet se odhodlala i další skupina lidí, která to možná předtím úplně v plánu neměla. Výsledkem je, že v nákupních centrech a vlajkových obchodech zůstalo méně lidí. Nový formát prodejen už proto začaly zkoušet například i firmy Lego Group nebo ve Spojených státech Dick's Sporting Goods. I tyto podniky lákají zákazníky vedle nákupů i na nové zážitky - třeba vyzkoušet si hry s prvky rozšířené reality nebo si vyšplhat na lezeckou stěnu.

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku

Zuckerberg chystá Matrix. A chce nás tam všechny

Do několika let chce největší sociální síť světa vytvořit digitální prostor, kde budeme žít více než v realitě. A Facebook zdaleka není sám. Jaký potenciál tyto snahy mají? A mohou uspět?

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme