Češi šetří. Obědvají v kanceláři, fastfoody a restaurace jsou na ústupu
Téměř polovina Čechů obědvá přímo v kanceláři a do firemních jídelen jich chodí jen pětina, ukazuje nový průzkum společnosti In Catering. Do restaurací chodí přibližně desetina Čechů a při výběru místa jsou nejdůležitějšími faktory kvalita jídla a cena, přičemž nejsilnějším motivátorem pro změnu oblíbené restaurace jsou akční ceny a slevy.
„Výsledky průzkumu ukazují, že skoro polovina Čechů preferuje obědvat v kanceláři, přičemž si jídlo buď nosí z domu, nebo využívají donáškových služeb,“ uvádí Luděk Vocílka, generální ředitel skupiny In Catering. V kanceláři totiž obědvá 42 procetn dotázaných. „Druhou nejčastější možností je obědvání ve firemní jídelně, kterou volí 21,8 procenta respondentů.
Do restaurací chodí již jen zhruba desetina pracovnic a pracovníků. Zajímavé je, že 13,6 procenta lidí neobědvá vůbec a pouze 5,5 procenta chodí na oběd domů,“ říká Vocílka. Při výběru místa pro oběd hrají klíčovou roli dva faktory: kvalita jídla a cena. Dalšími významnými faktory jsou nabídka jídel a vzdálenost od pracoviště, neboť většina respondentů je ochotna jít na oběd maximálně deset minut pěšky.
Eva Čerešňáková, autorka, moderátorka, bývalá modelka a Česká vicemiss v pořadu VIP Eva Talks na Newstream TV zpovídá české celebrity. Pozvání do studia přijal jeden z nejznámějších kuchařů a moderátorů pořadů o gastronomii Zdeněk Pohlreich.
Kdyby zmizela třetina restaurací, tak se moc nestane, říká Zdeněk Pohlreich
Newstream TV
Co se týče denního rozpočtu na oběd, většina respondentů je ochotna utratit do 150 korun, zatímco třetina má limit do sta korun. Zaplatit více než 150 korun je připraveno čtvrtina dotázaných.
Kolik to bude stát?
„Lidé slyší na různé akční nabídky i v restauracích, proto se snažíme o různé slevové projekty, jako je například polévka zdarma,“ říká Jaromír Dušek, provozovatel, provozovatel restaurace v České Lípě a dodává, že hosté opravdu své obědové návštěvy restaurací výrazně omezili.
Jiného názoru je Michal Kučera, který provozuje jídelnu s rozvozem nedaleko Kladna. „Zájem o naše rozvozy, i návštěvnost jídelny roste. Všechno je to o kvalitě a cenách. Když vaříme ve velkém několik jídel, tak můžeme s cenou dolů,“ popisuje strategii Kučera s tím, že je pro něj v současnosti výhodou, že řada restaurací v okolí zkrachovala. Kromě jídelen jejich funkci v regionech přebírají i benzinové pumpy, které svou nabídku rozšiřují o gastronomii.
Španělé vévodí evropské a světové gastronomii. Hned šest tamních podniků zaujalo profesionální gurmány natolik, aby se posunuly na vysoké příčky prestižního žebříčku The World's 50 Best Restaurants, který každoročně oceňuje ty nejlepší restaurace. Ta nejlepší je v Barceloně. Žádný z tuzemských podniků se v žebříčku neobjevil.
Středomořská gastronomie táhne. Kde najdeme současnou nejlepší restauraci světa?
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.