Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čerpací stanice v Británii jsou na suchu, některé zavírají. Nemá je kdo zásobovat

Británii chybí řidiči náklaďáků, zásobování vázne
ČTK

V Británii muselo dočasně přerušit provoz několik čerpacích stanic, protože jim došly pohonné hmoty. Ty na ně kvůli chybějícím řidičům nákladních aut nemá kdo dovézt, v rafinériích je přitom benzinu i nafty dost.

Reklama

Ministr dopravy Grant Shapps vyzval motoristy, aby se nesnažili natankovat si do zásoby, uvedl web stanice BBC.

Agentura Reuters napsala, že u některých čerpacích stanic v Londýně a jihoanglickém hrabství Kent se tvoří fronty aut. Asociace prodejců pohonných hmot doporučila motoristům, aby měli v nádrži tolik paliva, aby jim vystačilo na cestu k záložní stanici pro „vzácný” případ, že na první nebude k dostání.

V Británii je okolo 8300 čerpacích stanic, z nich zavřených je momentálně asi jedno procento. Někde došel třeba jenom jeden typ paliva.

V některých britských médiích se objevily informace, že britská vláda v situaci, kdy v zemi chybí až 100 tisíc řidičů nákladních aut, uvažuje o nasazení vojáků. „Pokud by to pomohlo, povoláme je,” řekl Shapps BBC. Dodal ale, že není jasné například to, zda vojáci mohou řídit vozidla s civilní registrací.

Už měsíce zástupci supermarketů a zemědělců upozorňují, že vzhledem k nedostatku řidičů jsou narušené dopravní řetězce, kvůli čemuž mají problémy dostat zboží na pulty obchodů.

Ilustrační foto

Británie má nedostatek řidičů. Zákazníci se bojí prázdných regálů

Ve Velké Británii chybí až 100 tisíc profesionálních řidičů kamionů, což způsobuje nedostatek některých produktů v obchodech. Provozovatelé obchodů varují před problémy, které mohou o Vánocích vygradovat až do prázdných regálů.

Přečíst článek

Předvánoční sezóna se ještě nerozjela

„Pokud se více řidičů nepodaří najít během příštích deseti dnů, budeme nevyhnutelně čelit zásadním problémům v předvánočním období,” varovalo Sdružení britských maloobchodníků (BRC). „Řidiči kamionů jsou jako lepidlo, které drží dodavatelský řetězec pohromadě,” uvedlo.

V televizi Sky Shapps řekl, že nedostatek řidičů je celosvětový problém kvůli tomu, že během pandemie covidu-19 se nekonaly zkoušky pro nové šoféry. Británie podle něho proto počet zkoušek zdvojnásobuje. Těm současným je v průměru 55 let a stěžují si na špatné pracovní podmínky i platy.

Řidičů v Británii chybí ale i kvůli brexitu, po němž je pro pracovníky z jiných evropských zemí těžší získat pracovní povolení. Asociace silniční nákladní dopravy (RHA) vyzvala vládu, aby v blízké době tato pravidla zmírnila. K tomu Shapps řekl, že nechce, aby britské řidiče vytlačili jejich kolegové ze zemí Evropské unie, kteří mají nižší nároky na mzdy.

Rod McKenzie z RHA podle BBC řekl, že více řidičů profesi opouští, než do ní přichází. „Je to takhle jednoduché: všechno, co v Británii máme, se dováží nákladními auty. Takže pokud je nedostatek řidičů, je nevyhnutelné, že všechny věci, které chceme, nedostaneme, kdy chceme,” řekl.

Produkci masného průmyslu v Británii ohrožuje nedostatek CO2

Krutá daň brexitu. Produkci masného průmyslu v Británii ohrožuje nedostatek CO2

Britští zpracovatelé masa varují před citelným zpožďováním při porážení a dodávkách masa kvůli akutnímu nedostatku oxidu uhličitého (CO2). Tento plyn hraje důležitou roli v celém procesu a je nenahraditelný, mimo jiné je potřeba při vakuovém utěsnění obalů. Uvedlo to sdružení producentů masa BMPA.

Přečíst článek

Obchod Marks & Spencer na Václavském náměstí v Praze

Marks & Spencer zavře přes polovinu obchodů ve Francii. Obsadí jen dopravní uzly

Britské společnosti Marks & Spencer loni uštědřila těžké rány nejen koronavirová pandemie, ale zejména vystoupení Británie z Evropské unie. V jeho důsledku se řetězec částečně stahuje z francouzského trhu. V provozu budou jen prodejny na letištích, nádražích a jiných dopravních uzlech.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme