Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Británie má nedostatek řidičů. Zákazníci se bojí prázdných regálů

Ilustrační foto
iStock
Petra Jansová

Ve Velké Británii chybí až 100 tisíc profesionálních řidičů kamionů, což způsobuje nedostatek některých produktů v obchodech. Provozovatelé obchodů varují před problémy, které mohou o Vánocích vygradovat až do prázdných regálů.

Reklama

Dodavatelské řetězce váznou po celém světě, ve Velké Británii je zásobování ztíženo brexitem. Díry v dodávkách jsou tam patrné už i v některých obchodech. 

Zákazníci si tak nemohli objednat například mléčné koktejly v pobočkách fastfoodového řetězce McDonald’s a v některých obchodech docházela slanina, mléko a chléb, upozorňuje agentura Bloomberg s tím, že tyto problémy související s logistickým omezením dopravy ze zemí EU mohou znamenat i zvýšení nákladů pro společnosti a logicky i zvýšení cen pro koncové zákazníky.
Podle posledních zpráv se ukazuje, že kolem sedmi procent britských podniků během posledních 14 dnů nebylo schopno dovézt do země poptávané zboží. Nejvíc poptávanou profesí je proto na ostrovech profesionální řidič kamionu.

Johnny Depp

Depp, Bartoška i elita českého byznysu uzavřeli Vary

V průběhu festivalu se uskutečnilo 456 filmových představení a bylo prodáno celkem 111 203 vstupenek. To je méně než v předpandemických ročnících, kdy se hladina prodaných vstupenek pohybovala kolem 140 tisíc.

Přečíst článek

Provozovatelé dopravy a maloobchodů tak zesilují tlak na britskou vládu. Požadují, aby řidiči z EU byli zařazeni do speciálního vízového programu a zaplnili tak podle odhadů 100 tisíc neobsazených míst. 

Chybí až 100 tisíc řidičů

Vláda zatím tomu požadavku odolává a tlačí firmy k tomu, aby nové zaměstnance nalákaly například na zvýšení mezd. Na to podniky odpovídají tím, že nové řidiče najímají, ale jejich zaškolení bude nějakou dobu trvat. Mnohem efektivnější by tak podle nich bylo sáhnout po dostatku kvalifikovaných řidičů z EU.

Obchodníci poukazují především na blížící se Vánoce, a to, že už nyní se obchody musí předzásobit na toto období.

Supermarket

Obchodníci se bojí zdražovat přímo. Čeká nás období smrskflace

Inflace rapidně zrychluje, takže pozor na „smrskflaci“. Výrobci potají zmenšují velikost balení, aby nemuseli tolik zvyšovat cenu.

Přečíst článek

„Problém se neskrývá v tom, že nemůžeme vyrábět, ale tkví spíš v nedostatku řidičů,“ konstatoval Peder Tuborgh, generální ředitel dánské firmy Arla Foods, která do Británie dodává máslo a mléko.
Určité problémy s dodávkami přiznal i jeden z největších britských řetězců, společnost Tesco. Dramatické výpadky způsobující prázdné regály tak, jak jsou prezentovány Brity na sociálních sítí, ale vedení společnosti popírá a varuje před vytvářením všeobecné paniky. 

Problémy přijdou o Vánocích

„Velmi tvrdě pracujeme na tom, abychom se předzásobovali. Ano, o Vánocích můžeme pocítit nedostatek, ale nerad bych to příliš dramatizoval,“ uvedl generální ředitel John Allan v rozhovoru pro BBC.

Řada dalších provozovatelů sítě maloobchodních řetězců, jako například Wm Morrison Supermarkets a Asda, už začala zasílat své vlastí kamiony přímo k dodavatelům. Nové řidiče láká na výhody a platové bonusy, a snižuje nebo úplně ruší sankce za zpoždění dodávek. Prodejce elektroniky Dixons Carphone zaměstnancům plně hradí náklady rekvalifikační školení, pokud se chtějí stát profesionálními řidiči.

Jak upozorňuje agentura Bloomberg, obtíže se týkají i dalších průmyslových odvětví. S problémy dodávek zboží i nedostatkem lidí se v Británii potýká například i stavebnictví.

Superjachta Dilbar

Kde kotví miliardáři? Letošním hitem je Itálie

V srpnu kotvilo nejvíc takzvaných superjachet u pobřeží Itálie. Naopak v USA jejich počty výrazně propadají.

Přečíst článek

Rodinný dům v pražské čtvrti Lhotka.

Minimalistická novostavba splynula se stávající zástavbou

V jednoduchosti je krása, napadne zřejmě každého, kdo se podívá na rodinný dům v pražské čtvrti Lhotka. Navrhli ho architekti a designéři ze studií SOA architekti a Richter Design.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

„Reglobalizace" začala. Vietnam, Mexiko a Indie posilují ve světovém obchodu na úkor Číny

„Reglobalizace" začala. Vietnam, Mexiko a Indie posilují ve světovém obchodu na úkor Číny

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme