Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ceny letenek do mimoevropských destinací podle prodejců meziročně mírně klesají

ilustrační foto
Airbus, použito se svolením
 ČTK

Průměrná cena letenek na střední a dlouhé lety podle většiny prodejců od začátku roku ve srovnání se stejným obdobím loni mírně klesla nebo stagnovala. Mírný pokles potvrdili prodejci letenek Kiwi.com a Pelikán. Portál Letuška.cz zaznamenal srovnatelné ceny letenek do destinací mimo Evropu a meziroční pokles cen u destinací v Severní Americe díky nové konkurenci. Student Agency Travel zaznamenal různé tendence u různých destinací.

Reklama

Od začátku letošního roku do 9. května podle Student Agency Travel ceny dlouhých letů meziročně klesly o devět procent u destinace Mauricius, o 17 procent u Tokia a o 11 procent u Miami. Podle prodejce stagnují například Bali nebo vietnamská Hanoj. Vyšší ceny zaznamenal prodejce o 6,7 procenta u thajského Bangkoku, o více než 24 procent u Dubaje, o téměř osm procent u Malediv.

Zakladatel vyhledávače Kiwi.com Oliver Dlouhý

Lidé už zase létají. Prodejce letenek Kiwi.com se po čtyřech letech vrátil k zisku

Český prodejce letenek Kiwi.com se loni po čtyřech letech ve ztrátě dostal zpět do ziskového hospodaření, zisk činil 1,13 milionu eur (28,4 milionu korun). Tržby se podařilo zvýšit o pětinu na 293 milionů eur (7,4 miliardy korun), uvedla mluvčí firmy Daniela Chovancová. Společnost těžila z rostoucího zájmu o cestování.

Přečíst článek

Ceny letů do Severní Ameriky mají podle ředitele portálu Letuška.cz Josefa Trejbala na podzim meziročně mírně stoupnout, přibližně o deset procent. Letenky do New Yorku a na Dálný východ se podle něj dají pořídit od 10 tisíc korun. Na ceny má největší vliv přibývající konkurence dopravců, řekl.

Z asijských destinací donedávna cenově oblíbené Thajsko předehnalo Japonsko. "Jeho cena klesá díky novým linkám z vídeňského letiště, destinace je tak nejlevnější za poslední roky," řekla mluvčí prodejce Pelikán Katarína Šuchterová. Klesá podle ní také cena letenek z Mnichova do mexického Cancúnu, která podle dat Pelikána začíná na 10 990 korunách.

Reklama

Boeing 737 Max 8

Letenky asi zdraží a může za to Boeing

Problémy Boeingu se vrší jeden na druhý. Americký výrobce čelí výzvám, které se nevyřeší přes noc. Letecký průmysl i aerolinky však jeho problémy pocítí také. A možná i peněženky pasažérů.

Přečíst článek

Cena průměrné zpáteční letenky do všech destinací podle společnosti Pelikán klesla v dubnu a květnu meziročně téměř o deset procent. "Loňské meziroční zdražování letenek z České republiky se letos v podobné míře již neopakuje," uvedla Daniela Chovancová z Kiwi.com. Průměrné ceny letenek se podle ní meziročně zvýšily o zhruba deset procent v lednu. "To bylo taženo 13procentním růstem cen u krátkých letů, zatímco ceny středních a dlouhých letů zůstávaly konstantní nebo mírně klesly," řekla. Od února pak začaly ceny klesat i u krátkých letů, dodala. Nejvýhodněji mohli podle Chovancové cestující nakoupit v březnu.

Ceny letenek po Evropě se podle Trejbala drží na nižších tisících. Na těchto linkách je podle něj silná konkurence a ceny se u některých destinací zvyšovaly maximálně o stokoruny. Student Agency Travel podle manažerky letenek Lenky Kašické zaznamenal 24procentní pokles cen u letů do španělské Malagy. Mírně, o 2,3 procenta, od ledna do 9. května meziročně vzrostla cena letů do Paříže.

Ceny podle prodejců letenek kromě konkurence mezi dopravci ovlivňuje také chování zákazníků, zejména předstih, s jakým letenky nakupují. Student Agency Travel i Letuška.cz upozorňují na to, že je výhodnější letenky kupovat s předstihem. Podle Trejbala se ve většině případů nevyplatí čekat na last minute nabídky.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme