Adidas vyslyšel akcionáře, zbaví se značky Reebok. Inkasuje za ni miliardy
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas se dohodl, že prodá svou americkou značku Reebok americké společnosti Authentic Brands Group (ABG). Ta za značku zaplatí až 2,1 miliardy eur (přes 53 miliard korun).
Adidas značku Reebok koupil asi před 15 lety, aby mohl lépe soupeřit se svým tradičním americkým konkurentem Nike. Za značku tehdy zaplatil zhruba 3,1 miliardy eur. Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila.
Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své hlavní značky Adidas ve Spojených státech. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, mezi které patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka a herečka Beyoncé, poznamenala agentura Reuters.
Adidas již v únoru oznámil, že prodej značky Reebok plánuje. Firma se nyní hodlá zaměřit na posilování pozice své hlavní značky Adidas na globálním trhu se sportovním zbožím.
Prodejce sportovní obuvi Foot Locker koupí dva menší řetězce obchodů s obuví za celkem 1,1 miliardy dolarů (23,6 miliardy korun). Akvizice jsou součástí plánu na rozšíření prodejen mimo nákupní centra a expanzi v Asii. Foot Locker se zaměří na Hispánce i Japonce. Koupil jejich oblíbené řetězce
Zprávy z firem
Dokončení prodeje značky Reebok se očekává v prvním čtvrtletí příštího roku. "Věříme, že s touto změnou vlastnictví bude mít značka Reebok dobrou pozici k dosažení dlouhodobého úspěchu," uvedl šéf Adidasu Kasper Rorsted.
Zakladatel a šéf ABG Jamie Salter označil převzetí značky Reebok za důležitý mezník v historii svého podniku. ABG vlastní práva na různé oděvní a zábavní značky, o které se stará, dále je rozvíjí či poskytuje licenci na jejich použití.
O Francii se traduje, že je kolébkou vkusu a estetických ideálů. Potvrzuje to i nejnovější žebříček sestavený agenturou Kantar: pět z deseti nejhodnotnějších luxusních značek je z Francie, v čele s Louis Vuitton. Luxus v covidu táhne Asie. Královnou haute couture je ale Francie
Zprávy z firem
Známý aktivistický akcionář firmy ČEZ Michal Šnobr v červenci prodá svůj herní řetězec JRC Czech. Jde prý trochu konsolidovat své rozkročení - chce se soustředit na rozvoj Amenity Resorts a návazný byznys včetně farem a současně se aktivněji vrátí i na kapitálové trhy. A s větším kapitálem. „Přichází správná doba,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.Michal Šnobr: Jsem investor, akcionář, hoteliér, zemědělec i fanda Lega
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?