Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Foot Locker se zaměří na Hispánce i Japonce. Koupil jejich oblíbené řetězce

Foot Locker, prodejna v Praze
iStock
 ČTK

Prodejce sportovní obuvi Foot Locker koupí dva menší řetězce obchodů s obuví za celkem 1,1 miliardy dolarů (23,6 miliardy korun). Akvizice jsou součástí plánu na rozšíření prodejen mimo nákupní centra a expanzi v Asii.

Reklama

Foot Locker získá za 750 milionů dolarů amerického prodejce WSS. Za japonského prodejce Atmos pak zaplatí 360 milionů dolarů. Oba řetězce budou nadále působit pod svým jménem.

WSS má 93 obchodů mimo nákupní centra ve čtyřech státech USA. Foot Locker doufá, že mu pomůže i to, že velkou část zákaznické základny WSS tvoří Hispánci, kteří jsou považováni za důležitou a rychle rostoucí demografickou skupinu. Tržby firmy loni činily 425 milionů dolarů.

Jednou nohou v Japonsku

Atmos má většinu ze svých 49 prodejen v Japonsku. Je populární díky svým speciálním kolekcím obuvi, na kterých spolupracuje se značkami jako Nike, Vans, Adidas a Dr. Martens. Tržby firmy loni činily 175 milionů dolarů.

Foot Locker má zhruba 3000 obchodů. Již dříve firma oznámila, že se chce zaměřit na prodej mimo nákupní centra, ve kterých se nyní nachází většina jejích obchodů, ale jejichž návštěvnost se kvůli pandemii a nárůstu prodeje přes internet snížila. V oblasti Asie a Tichomoří má 122 obchodů, v Japonsku ale nemá žádný, napsal list The Wall Street Journal.

V americkém prodejci sportovních bot Foot Locker má zainvestováno také miliardářský tandem Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Prostřednictvím investičního fondu Vesa Equity Investment v měm drží 12,4procentní podíl.

Michal Šnobr

Michal Šnobr: Jsem investor, akcionář, hoteliér, zemědělec i fanda Lega

Známý aktivistický akcionář firmy ČEZ Michal Šnobr v červenci prodá svůj herní řetězec JRC Czech. Jde prý trochu konsolidovat své rozkročení - chce se soustředit na rozvoj Amenity Resorts a návazný byznys včetně farem a současně se aktivněji vrátí i na kapitálové trhy. A s větším kapitálem. „Přichází správná doba,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Daniel Křetínský

Tandem Křetínský a Tkáč zakládá nový holding pro společné investice

Spoluzakladatel skupiny J&T Patrik Tkáč vloží společné investice s podnikatelem Danielem Křetínským do nového holdingu J&T Capital Partners.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme