Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Foot Locker se zaměří na Hispánce i Japonce. Koupil jejich oblíbené řetězce

Foot Locker, prodejna v Praze
iStock
 ČTK

Prodejce sportovní obuvi Foot Locker koupí dva menší řetězce obchodů s obuví za celkem 1,1 miliardy dolarů (23,6 miliardy korun). Akvizice jsou součástí plánu na rozšíření prodejen mimo nákupní centra a expanzi v Asii.

Foot Locker získá za 750 milionů dolarů amerického prodejce WSS. Za japonského prodejce Atmos pak zaplatí 360 milionů dolarů. Oba řetězce budou nadále působit pod svým jménem.

WSS má 93 obchodů mimo nákupní centra ve čtyřech státech USA. Foot Locker doufá, že mu pomůže i to, že velkou část zákaznické základny WSS tvoří Hispánci, kteří jsou považováni za důležitou a rychle rostoucí demografickou skupinu. Tržby firmy loni činily 425 milionů dolarů.

Jednou nohou v Japonsku

Atmos má většinu ze svých 49 prodejen v Japonsku. Je populární díky svým speciálním kolekcím obuvi, na kterých spolupracuje se značkami jako Nike, Vans, Adidas a Dr. Martens. Tržby firmy loni činily 175 milionů dolarů.

Foot Locker má zhruba 3000 obchodů. Již dříve firma oznámila, že se chce zaměřit na prodej mimo nákupní centra, ve kterých se nyní nachází většina jejích obchodů, ale jejichž návštěvnost se kvůli pandemii a nárůstu prodeje přes internet snížila. V oblasti Asie a Tichomoří má 122 obchodů, v Japonsku ale nemá žádný, napsal list The Wall Street Journal.

V americkém prodejci sportovních bot Foot Locker má zainvestováno také miliardářský tandem Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Prostřednictvím investičního fondu Vesa Equity Investment v měm drží 12,4procentní podíl.

Michal Šnobr

Michal Šnobr: Jsem investor, akcionář, hoteliér, zemědělec i fanda Lega

Známý aktivistický akcionář firmy ČEZ Michal Šnobr v červenci prodá svůj herní řetězec JRC Czech. Jde prý trochu konsolidovat své rozkročení - chce se soustředit na rozvoj Amenity Resorts a návazný byznys včetně farem a současně se aktivněji vrátí i na kapitálové trhy. A s větším kapitálem. „Přichází správná doba,“ říká v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Luxusní hodinky

Švýcarský luxus láká mladé na superhrdiny i udržitelnost

Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.

Přečíst článek

Daniel Křetínský

Tandem Křetínský a Tkáč zakládá nový holding pro společné investice

Spoluzakladatel skupiny J&T Patrik Tkáč vloží společné investice s podnikatelem Danielem Křetínským do nového holdingu J&T Capital Partners.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme