Britské společnosti Marks & Spencer loni uštědřila těžké rány nejen koronavirová pandemie, ale zejména vystoupení Británie z Evropské unie. V jeho důsledku se řetězec částečně stahuje z francouzského trhu. V provozu budou jen prodejny na letištích, nádražích a jiných dopravních uzlech.
Většina lidí plánuje nákup vánočních dárků přes internet. Pouhá tři procenta chtějí vše nakoupit v kamenných obchodech, tvrdí průzkum.
Inflace rapidně zrychluje, takže pozor na „smrskflaci“. Výrobci potají zmenšují velikost balení, aby nemuseli tolik zvyšovat cenu.
Velké plány a také velké změny představil zakladatel řetězce obchodujícího s elektronikou Smarty Petr Syrůček.
Nárůst uživatelských hodnocení může proměnit reklamní trh a změnit to, jak budeme v budoucnu platit za zboží a služby. Češi jsou však oproti vyspělému světu stále trochu specifičtí.
Meziročně se tržby v maloobchodě očištěné o kalendářní vlivy v červnu zvýšily reálně o 7,1 %, bez očištění o 7,2 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 0,6 %.
Velké řetězce s drogerií nabízejí stále více možností, jak nakupovat ekologičtější produkty. Zájem je také o zboží bez obalu.
Tvůrci nejdražších švýcarských hodinek mají před sebou velký úkol: Vyřešit otázku, jak přilákat mladé. Překvapivě v tom jsou docela dost úspěšní.
Mražené zboží a trvanlivé potraviny místo čedaru a skotského lososa. Brexit připravil Čechy o čerstvé britské potraviny.
Řetězec Asko Nábytek loni v důsledku nuceného uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru propadl do ztráty asi 62,4 milionu korun. O rok dříve měl zisk 60,8 milionu. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.