Erewhon je kult, který dobývá Los Angeles. A pronikl i do Česka
Zprávy z firemZnačka, která z obyčejného smoothie udělala instagramový status a z bio zeleniny náboženství, má za sebou úspěšný byznysový příběh.
Značka, která z obyčejného smoothie udělala instagramový status a z bio zeleniny náboženství, má za sebou úspěšný byznysový příběh.
Nápojová bistra Bubblify, která figurky Labubu prodávají jako doplňkový sortiment, hlásí extrémní zájem. Většina těchto postaviček se vyprodá během hodiny. Obdobné nákupní a sběratelské šílenství zachvátilo i další světové metropole. V Londýně dokonce z obav z možných zranění ve frontách čínský výrobce pozastavil prodej ve svých obchodech. V Praze k potyčkám zákaznic nedochází, ale hádky se již vyskytly. “Jinak jsou lidé ukáznění,” říká Andrea Fenn, která má koncept Bubblify na starost.
Točená zmrzlina je neodmyslitelnou součástí léta a s ním související gastronomií. Její prodej má v českých rekreačních zónách dlouhou tradici, která sahá až do druhé poloviny minulého století. Obliba točené zmrzliny v Česku dál pokračuje, ale s novými příchutěmi a výrazně rozšířeným sortimentem.
Tržby v českém maloobchodě v březnu mírně zrychlily meziroční růst na 3,4 procenta po únorovém revidovaném zvýšení o 3,2 procenta. V meziměsíčním srovnání tržby obchodníků stouply o 0,6 procenta. Ukazují to čerstvá data z Českého statistického úřadu (ČSÚ).
Řetězec, který je součástí polské společnosti Pepco Group Pepco, v Česku provozuje 318 prodejen. V účetním roce 2023/2024 zde zaměstnával 1814 lidí, meziročně o 89 méně.
Maloobchodní tržby v Česku bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel v lednu zpomalily meziroční růst na 2,8 procenta po prosincovém revidovaném růstu o 6,4 procenta, oznámil Český statistický úřad. V lednu k růstu tržeb podle statistiků nejvíce přispěl internetový prodej a prodej pohonných hmot. V porovnání s loňským prosincem se tržby v maloobchodě o 0,5 procenta snížily.
Dostupných ploch pro novou skladovou výstavbu ubývá. Proto se naskýtá otázka, zda by nemohly růst do výšky. „V Česku je z hlediska povolovacích procesů problém postavit halu vysokou patnáct metrů, běžně jsou vysoké 12 metrů,” říká Martin Baláž, šéf správy majetku Prologis pro střední Evropu.
Soutěž pravidelně oceňuje výjimečné kamenné prodejny v Česku, které zákazníkům nabízejí jedinečný nákupní zážitek.
Ovečkárna po roce a půl opouští svou pražskou vlajkovou loď, oceňovaný obchod na Národní v centru metropole. Kamenná prodejna společnosti, která je primárně e-shopem, tak zůstane jen v domácím Zlíně.
Vánoce nečekaně silně povzbudily nakupování Čechů, ti své útraty v obchodech navýšili nejvíce za takřka tři roky. Více utráceli hlavně za kosmetiku a oblečení, komentuje čerstvá data statistiků ekonom Lukáš Kovanda.
Luxusní prodejna Lindt na jedné z hlavních pražských nákupních tříd ovládla prosincové kolo soutěže nejlepších maloobchodních prodejen Visa Czech Top Shop. Druhý je obchod s udržitelnou módou a třetí diskont.