
Inflace v eurozóně v srpnu vystoupala na tři procenta, je nejvýše za posledních deset let
MoneyMíra inflace v Evropské unii i v eurozóně v srpnu prudce vzrostla a dostala se na nejvyšší hodnotu za téměř deset let.
Míra inflace v Evropské unii i v eurozóně v srpnu prudce vzrostla a dostala se na nejvyšší hodnotu za téměř deset let.
Ekonomika Evropské unie ve druhém čtvrtletí po dvojité recesi způsobené koronavirovou pandemií opět vzrostla, a to o 2,1 procenta.
Itálie žádá Brusel, aby ferrari a lamborgini mohly mít spalovací motor i po roce 2035. Auta pro bohaté by tak na rozdíl od těch pro chudší tolik nezdražovala.
Případ padesátimilionové dotace pro farmu Čapí hnízdo se vrací k došetření policii.
Rusko záměrně omezuje dodávky plynu do Evropy, cena emisních povolenek EU letí vzhůru k novému rekordu. Domácnostem i podnikům v ČR i proto zdražuje uhlí, plyn, elektřina i teplo.
Ve Velké Británii chybí až 100 tisíc profesionálních řidičů kamionů, což způsobuje nedostatek některých produktů v obchodech. Provozovatelé obchodů varují před problémy, které mohou o Vánocích vygradovat až do prázdných regálů.
Češi v průměru stráví prací 36 let svého života, více než většina obyvatel EU. A zároveň se dožívají nižšího věku, než většina obyvatel EU.
Česká republika bude moci soudně napadnout postup Evropské komise vůči dotacím pro firmy ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše (ANO). Ve sporu by Česko mělo zastupovat ministerstvo zahraničí. Obrátit se na soud Česku umožní podle vyjádření ministerstva financí dopis, kterým Evropská komise zamítla žádost o proplacení dotace pro plastikářskou firmu Fatra z premiérova svěřenského fondu. Stát podle mluvčího ministerstva financí Michala Žurovce bude chtít získat rozsudek Soudního dvora EU.
Je to přesně rok, co se Alexandr Lukašenko po zmanipulovaných volbách opět stal prezidentem Běloruska. V zemi pak propukly obrovské protesty, ale volání po změně zatím k ničemu nevedlo. Nepomohly ani sankce, ani diplomatický tlak EU a USA.
Automobilky v Česku vyrábí pod svými kapacitami, zdaleka nedosahují předpandemických čísel. Poptávka po vozech je, výrobu ale brzdí nedostatek dílů.
Z Bruselu do Česka v příštích letech přiteče z rozpočtu EU a z fondu obnovy téměř bilion korun. Všechny tyto peníze ale není země schopna smysluplně utratit.