V současnosti, kdy se stále více lidí obrací k elektromobilitě, je důležité pochopit, jak elektrická auta zapadají do daňového systému a jak mohou podnikatelé využít potenciálních úlev a dotací. Tato otázka je stále aktuální vzhledem k rostoucí nabídce elektromobilů na trhu a změnám v legislativě, které ovlivňují jejich ekonomickou výhodnost.
Německá automobilka Volkswagen definitivně končí s produkcí malých automobilů up!, které se vyráběly v jejím bratislavském závodě. Model up! byl nejlevnějším vozem v nabídce značky VW, zákazníci měli zájem především o jeho verzi e-up! s elektrickým pohonem. Nástupce modelu up! přijde na trh až po roce 2026 a bude se prodávat pouze jako elektromobil.
Čínští výrobci levných elektromobilů přidělávají starost nejbohatšímu muži na planetě Elonu Muskovi. Šéf automobilky Tesla proto nařídil jít s cenou vybraných modelů dolů. Model 3 a Model Y výrazně zlevňují, zatím ale jen v ve Spojených státech.
Vietnamskému výrobci elektromobilů VinFast vzrostly ve třetím čtvrtletí tržby o 159 procent na 343 milionů dolarů (osm miliard korun) díky růstu prodeje aut. Společnost však prohloubila ztrátu o 34 procent na 623 milionů dolarů.
Průměrná cena ojetých elektromobilů v Česku již druhý rok stagnuje na 1,1 milionu korun. To je 3,5 krát více, než je průměrná cena ojetých aut na českém trhu. Ojeté vozy s hybridním pohonem stojí v průměru 977 tisíc korun. Vyplývá to ze statistik portálu TipCars.
Nová konkurence pro evropské výrobce elektromobilů přichází z Vietnamu. Tamní výrobce elektromobilů, VinFast, chce ještě letos zahájit dodávky svých vozů do Evropy. Do konce roku na evropský trh dodá tři tisícovky svých vozů VF8.
Autoprůmysl v Česku i Evropě už by se podle analytika České spořitelny Tomáše Kozelského neměl ohlížet do předkrizového období před pandemií covidu, ale překonávat nové problémy a výzvy. Loni byla výroba aut v Evropské unii stále hluboko pod předcovidovou úrovní a ani letos se k ní nepřiblíží. Automobilky musí řešit výzvy elektromobility, proměny energetiky a kolísání cen a také mimořádně rychlý nástup Číny a jejích elektroaut na evropský trh, řekl dnes na brněnské konferenci o vývoji automobilového průmyslu.
Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars do začátku příštího roku ukončí výrobu všech zbývajících modelů s dieselovými motory. Dál se zaměří na přechod k elektromobilitě, jak avizovala dříve, informovala společnost u příležitosti jednání Climate Week, které se od roku 2009 každoročně koná v New Yorku souběžně se zasedáním Valného shromáždění OSN. Automobilka už před dvěma lety oznámila, že do roku 2030 přejde na plně elektrický pohon.
Ceny automobilů s čistě elektrickým pohonem se podle analytiků do roku 2027 dostanou na úroveň cen srovnatelných vozů se spalovacím motorem, uvedla to výzkumná společnost Gartner.
Německý výrobce luxusních aut BMW se rozhodl zkusit zopakovat svůj úspěch značky Neue Klasse u elektromobilů. Na mnichovském autosalonu představil prototyp elektromobilu nové třídy, který má být uveden na trh v roce 2025 a má pomoci automobilce dohnat průkopníka ve výrobě elektromobilů, americkou Teslu, uvedla agentura Reuters.
Jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group a LG Energy Solution (LGES) investují další dvě miliardy dolarů (44,4 miliardy korun) do výroby baterií pro elektromobily v americkém státě Georgia. Závod na baterie je součástí výrobního komplexu, ve kterém se budou montovat elektromobily Hyundai. Celková investice do závodu se tak zvýší na více než 7,5 miliardy dolarů, oznámily společnosti.
Počet obyvatel České republiky za tři čtvrtletí letošního roku klesl o 12 300 na necelých 10,9 milionu, konkrétně 10,897 milionu. Úbytek způsobila výrazná převaha lidí, kteří zemřeli, nad těmi, kteří se od začátku roku do konce září narodili. Šlo o dosud nejhlubší přirozený úbytek za první tři čtvrtletí od vzniku samostatné České republiky
Maďarsko protestuje proti plánu Evropské unie na dlouhodobé zmrazení ruských aktiv, který má být schválen kvalifikovanou většinou. Dnes to v příspěvku na facebooku uvedl maďarský premiér Viktor Orbán, podle kterého je postup protiprávní. Členské státy EU by věc, kterou ve čtvrtek podpořili diplomaté, měly formálně potvrdit už dnes.
Banky a stavební spořitelny v Česku poskytly v listopadu hypotéky za 37,1 miliardy korun, což je proti říjnu pokles o čtyři procenta. Nové úvěry bez refinancování klesly podobně na 28,1 miliardy korun. Průměrné úrokové sazby nových úvěrů zůstaly na říjnových 4,48 procenta. Vyplývá to ze statistik České bankovní asociace Hypomonitor.