Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Růst celosvětového prodeje elektromobilů loni zpomalil, zákazníci čekají na levnější modely

Elektromobil, ilustační foto
Pixabay
 ČTK

Růst celosvětového prodeje plně elektrických a plug-in hybridů (PHEV) loni zpomalil na 31 procent z 60 procent o rok dříve. Vyplývá to z dat analytické organizace Rho Motion. V samotném prosinci se prodalo 1,5 milionu těchto vozů, což je měsíční rekord, uvedla s odkazem na zprávu organizace agentura Reuters.

„Tempo růstu se zpomaluje, ale to se na takto rostoucích trzích očekává,“ řekl manažer dat společnosti Rho Motion Charles Lester. „Nemůže se zdvojnásobit každý rok,“ dodal.

Celosvětový prodej elektromobilů v loňském roce podle Lestera do značné míry odpovídal 30procentnímu růstu, který Rho Motion předpovídala. Na letošní rok organizace odhaduje celosvětový růst prodeje elektromobilů mezi 25 a 30 procenty.

FOTOGALERIE: Firma Xiaomi představila svůj první elektromobil

Z celkového počtu 13,6 milionu elektromobilů prodaných loni na celém světě připadá 9,5 milionu na plně elektrická nebo bateriová vozidla (BEV), zbytek tvořily vozy PHEV.

Zákazníci čekají na menší a levnější elektromobily

Po letech, co zájem o elektromobily sílil, se někteří výrobci obávají, že by poptávka po těchto vozech v Evropě i jinde ve světě mohla zpomalit. Řidiči totiž čekají na lepší, menší a levnější modely, které by se na trh mohly dostat za dva až tři roky.

BMW nalije miliardy do mnichovské centrály. Do tří let v ní bude vyrábět už jen elektromobily

Německý výrobce luxusních aut BMW investuje 650 milionů eur (kolem 16 miliard korun) do přestavby své hlavní továrny v Mnichově. Od roku 2027 tam bude vyrábět pouze elektromobily.

Přečíst článek

Prodej BEV se ve Spojených státech a Kanadě zvýšil o 50 procent, v Evropě o 27 a v Číně stoupl o 15 procent. Letos by prodej v Evropě podle Lestera mohlo ovlivnit náhlé rozhodnutí Německa z minulého roku zrušit dotace na elektromobily.

Společnost Rho Motion uvedla, že pouze osm procent z evropského prodeje BEV připadá na segment menších vozů. To by se ale mělo začít měnit s příchodem menších modelů, jako je Citroën eC3 od společnosti Stellantis, který se má začít prodávat v letošním roce.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme