Reklama

Vendula Pizingerová: Pro část lidí budu pořád zlatokopka

Katarína Krajčovičová

„Nezáleží na tom, co všechno jsem za roky práce pro Kapku naděje dokázala, pro některé budu pořád jen první česká zlatokopka. A s tím nic nezmůžu,“ říká v rozhovoru pro Newstream TV Vendula Pizingerová, zakladatelka nadačního fondu Kapka Naděje a bývalá manželka zesnulého skladatele Karla Svobody. „Vím, že mě lidé buď nenávidí, nebo milují,“ prozradila v pořadu Značka: Osobně Kataríny Krajčovičové.

Reklama

S Vendulinou osobní značkou se pojí otevřenost v komunikaci. Médiím nemá problém odpovídat i na otázky, které jiné osobnosti odmítají. „Kdybych neměla vlastní názor a nebyla taková, jaká jsem, byla bych každému jedno!“ říká.

Právě nastavení hranic sdílení je v komunikaci jedna z nejtěžších disciplín. Tyto hranice jsou ale podle Venduly jen imaginární, důležitá je pravda. „Proč bych měla lhát nebo se jako vosa vyhýbat odpovědi. Lež nás vždy doběhne,“ dodává.

Pravdivost, otevřenost, životaschopnost

Za vlastnost, která ji vystihuje, považuje Vendula „životaschopnost“. „Ano, jsem životaschopná. Navzdory všemu, co mě v životě potkalo. V někom to možná vyvolává vztek či závist, ale to už je každého věc.“ Za bojovnici v sobě podle ní vděčí genetice. Její matka i babička, obě velmi silné ženy, měly na ní velký vliv.

Vendula založila nadační fond Kapka naděje, který pomáhá nemocným dětem, v roce 2000, po smrti své dcery Klárky, která podlehla leukémii. I po více než dvaceti letech přiznává, že když má na nějaké nadační akci proslov, dojímá se. Neubrání se slzám. „Emoce jsou. Pozitivní i negativní. A není třeba se za ně stydět, jsou projevem lidskosti,“ říká.

Chci být autentická

O emocích se podle Venduly ve společnosti příliš nemluví, některá témata jsou přímo tabuizována, například narušená psychika.

Reklama

„Projektů Kapky je mnoho, v Česku obsluhujeme 50 nemocnic. Čím dál víc se ale činnost nadace zaměřuje na psychickou podporu, oblast, která byla dlouhou dobu opomíjena,“ říká.

V rámci osobního marketingu a komunikace navenek některé osobnosti využívají služeb PR agentury. „Kromě některých oficiálních aktivit Kapky naděje, jsem PR, nebo stylisty nikdy nevyužívala. Dá se tím pomoci, ale nelze to dělat tak, že někdo vám bude říkat, co máte dělat. To už potom přece nejste vy.“

Je přesvědčená, že vše, co máme v sobě i na sobě, je unikátní a je výrazem naší osobnosti. „S mým jménem se v převážné většině spojuje pomoc. A budu ráda, když to tak zůstane.“

V Česku je podle ní výrazem silné osobní značky Tomáš Garrigue Masaryk, Václav Havel a Karel Gott. „U lidí si vážím pravdy, úcty a obětavosti. To jsou hodnoty, které se z dnešní společnosti bohužel vytrácejí,“ uzavřela Vendula Pizingerová.

Na celý rozhovor si ní se můžete podívat v úvodu článku. Dozvíte se také, jaký drink pro ni na míru připravili jako výraz její osobní značky v The Monkey Bar Prague.

Podívejte se i na další epizody pořadu Značka: Osobně:

Jan Bubeník v pořadu Značka: Osobně
video

Jan Bubeník: Každý něco sbírá. Já sbírám vztahy

„Dostávám otázky, jak dělám networking. Já ho ale nedělám, přirozeně se o lidi zajímám a snažím se být užitečný.“ Prozradil na sebe v pořadu Newstreamu Značka: Osobně Jan Bubeník, zakladatel a majitel jedné z prestižních headhunterských společností v České republice Bubeník Partners. „Když budujete vztahy transakčně, je to z toho cítit,“ dodal.

Přečíst článek

video

Adriana Jahňáková: Jak se připravit na krizi? Chce to odolnost

Vše co děláte, o vás něco vypovídá. Osobní brand tvoříte i na základě toho, jestli přijdete brzy, pozdě nebo vůbec, míní Adriana Jahňáková, CEO společnosti Lego pro ČR a SR. „Čím silnější osobní značku člověk má, tím jistěji se může cítit i v případě krize na pracovním trhu," dodala. Adriana byla první hostkou nové videosérie Newstreamu. Pořad jsme nazvali Značka: Osobně. Katarína Krajčovičová si do něj zve vlivné osobnosti se zajímavou profesní cestou.

Přečíst článek

video

Mónica Sofia Duarte: Moje mise jsou Kapverdy. A taky chci přinášet radost

„Vše co dělám, je s myšlenkou na Kapverdy. Chci jim pomoci rozvíjet se,“ říká úspěšná modelka a hlavně podnikatelka Mónica Sofia Duarte. V pořadu Newstreamu Značka: Osobně vzpomíná, že se nenarodila do privilegované rodiny a úspěch nemá zadarmo. Mónica Sofia vyrůstala v chatrči na jenom z Kapverdských ostrovů v srdci Atlantiku jako sirotek, do školy chodila jako mnoho dalších afrických dětí pěšky i několik hodin. Přes to všechno je z ní dnes úspěšná realitní byznysmenka. A Česko na její cestě sehrálo velmi významnou roli.

Přečíst článek

video

Cristina Muntean: Výstřednost nevadí. Autentičnost je nejlepším marketingem

V současnosti sociální sítě podporují obraz dokonalé sebeprezentace. Chceme zapadnout, což je přirozená lidská potřeba. „Osekáváním všeho, co si myslíme, že není dokonalé a nepatří k nám, ztrácíme na autenticitě,“ upozorňuje Cristina Muntean, expertka na osobní značku a strategickou komunikaci. „Když komunikujeme svůj osobní faktor bizarnosti beze strachu, naše osobní značka se stává nezapomenutelnou,“ dodává Cristina v pořadu Newstreamu s názvem Značka: Osobně.

Přečíst článek

Reklama

Související

Šéf automobilky Tesla Elon Musk

Musk prodal loni akcie Tesly za miliardy, další dal na charitu. A zbytek si už nechám, prohlásil

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme