Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Lukáš Kovanda: Bublina ESG splaskává. Akcie Shell naopak trhají rekordy

Volím zelenou, ilustrační foto
iStock
Lukáš Kovanda

Investoři ve světě masivně přesouvají své peníze z „čistého“ do „špinavého“ průmyslu. Dobře je to vidět na vývoji akcií ropného gigantu Shell, které jsou na dějinném maximu, píše ekonom Lukáš Kovanda.

Reklama

 Investice do zelených technologií a ESG ve světě kolabují. Bublina splaskává. Až příliš investorů se nechalo zmámit mediálně bouřlivým roztleskáváním „čistých technologií“, kdekdo si chtěl kreslit obrázek sama sebe coby zeleně uvědomělého a budovat na tom základě PR.

Jenže teď ESG povážlivě ztrácí svoji někdejší blyštivost, neboť investorům dochází, že bez všech těch „špinavých“ věcí, jako je výroba oceli nebo těžba ropy, mědi, kobaltu, lithia či niklu, „čisté technologie“ dále rozvíjet nelze. Přesměrovávají tak své peníze z ESG do „špinavého průmyslu“. A ti, kdož tento trend nezachytili a nadále bláhově nechávají své peníze v ESG, často těžce prodělávají.

Firmy řešily udržitelný rozvoj země

Byznys ani v krizi na udržitelnost nerezignoval, shodli se zástupci podnikové sféry

Konference ESG Leadership potvrdila, že se udržitelné strategie na poli byznysu aplikují zodpovědněji a rychleji. Shodli se na tom přední zástupci velkých českých i nadnárodních korporací.

Přečíst článek

Takže třeba akcie ropné společnosti Shell se v těchto dnech vyhouply na své dějinné maximum a letos zhodnocují o více než 21 procent, zatímco Clean Energy Index – zahrnující akcie firem „čisté energetiky“ – se propadá o více než 30 procent (viz graf Bloombergu).

Bloomberg

Udržitelné podnikání začíná být samozřejmostí a povinností, podporují ho i pojišťovny

Udržitelné podnikání začíná být samozřejmostí a povinností, podporují ho i pojišťovny

Udržitelnost hraje čím dál větší roli v řadě oblastí. Přístup malých a středních podniků i velkých korporací přitom není žádnou výjimkou. Stupeň udržitelnosti začíná být důležitým faktorem nejen pro potenciální zákazníky nebo zaměstnance firem, ale také pro mnohé instituce. „Jako zodpovědný pojistitel hledáme cesty, jak vycházet vstříc klientům, kteří aktivně řeší rizika spojená s klimatickou změnou, mobilitou nebo třeba obnovitelnými zdroji,“ upřesňuje Jan Marek, mluvčí Generali České pojišťovny.

Přečíst článek

Více o ESG čtěte zde

Reklama

Související

Eva Straškrábová

Eva Straškrábová: Komunikace značky už není jen o emocích, dnes musíme více vysvětlovat racionální benefity

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme