Reklama

Volkswagen loni ztrácel, elektromobily prodej spasit nedokázaly

Volkswagen prožil složitý rok, odbyt mu klesal.
ČTK
 ČTK

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.

Reklama

Na vině slabších prodejních čísel byly problémy s dodávkami automobilové elektroniky a problémy s výrobou obecně. Volkswagen, který je po japonské Toyotě druhou největší automobilkou na světě, se s nimi potýkal hůře než třeba němečtí výrobci luxusních aut.

Bentley v roce 2022 prodalo rekordní množství vozů.

Luxus jede. Bentley prodalo rekordní množství vozů

Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15 174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila ve svém prohlášení.

Přečíst článek

Celkově vzato, jediným růstovým regionem byla Asie a Tichomoří, pokud se tam nezohlední nejdůležitější trh, kterým je Čína. V průběhu roku se však obchod znatelně stabilizoval – například v prosinci se globální odbyt zvýšil v prodejních statistikách o 18,1 procenta, v Číně téměř o 23 procent a v západní Evropě téměř o 18 procent.

Zatímco ve druhé polovině roku se globální prodej zvýšil o 12 procent, v té první o více než pětinu klesl. Problémem byla válka na Ukrajině, která přerušila dodavatelské řetězce, a kvůli pandemii zavřené továrny v Číně. Ve druhé části roku se pandemická opatření v Číně už trochu uvolnila.

Elektroautům se daří

V oblasti prodeje aut s elektrickým pohonem se druhému největšímu výrobci aut na světě, jehož součástí je i Škoda Auto, dařilo velmi dobře. Jejich odbyt se ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 26 procent na více než 572 tisíc vozů. Volkswagen uvedl, že 6,9 procenta všech dodaných vozů byly čistě elektrické vozy, což je o 1,8 procentního bodu více než v roce předchozím.

Reklama

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o sedminu loňského odbytu

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o šestinu loňského odbytu

Škoda Auto loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což je meziročně o 16,7 procenta méně. Mohou za to přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích, uvedla automobilka.

Přečíst článek

Podle členky obchodního výboru Hildegard Wortmannové si společnost do roku 2023 věří. A to navzdory slábnoucímu makroekonomickému prostředí a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelském řetězci.

Automobilka Škoda tento týden uvedla, že jí loni klesl celosvětový odbyt o 16,7 procenta na 731 300 vozů. Odbyt bateriových vozidel se ale o více než devět procent zvýšil a dosáhl 53 700.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Centrála Twitteru v San Francisku

Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme