Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Volkswagen loni ztrácel, elektromobily prodej spasit nedokázaly

Volkswagen prožil složitý rok, odbyt mu klesal.
ČTK
 ČTK

Celosvětový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, loni navzdory lepšímu druhému čtvrtletí klesl o sedm procent na 8,3 milionu vozů. Propad je hlubší než v předchozím roce, kdy se odbyt snížil na desetileté minimum. Volkswagen zároveň uvedl, že si udržel pozici předního evropského výrobce elektromobilů s bateriemi. Odbyt čistě elektrických vozů meziročně vzrostl o 26 procent.

Reklama

Na vině slabších prodejních čísel byly problémy s dodávkami automobilové elektroniky a problémy s výrobou obecně. Volkswagen, který je po japonské Toyotě druhou největší automobilkou na světě, se s nimi potýkal hůře než třeba němečtí výrobci luxusních aut.

Bentley v roce 2022 prodalo rekordní množství vozů.

Luxus jede. Bentley prodalo rekordní množství vozů

Britský výrobce luxusních vozů Bentley navzdory poklesu prodeje v Číně prodal v loňském roce rekordních 15 174 vozů. Ve srovnání s předchozím rokem, který byl rovněž rekordní, se prodej zvýšil o čtyři procenta. Společnost, která je součástí evropské automobilové skupiny Volkswagen, to oznámila ve svém prohlášení.

Přečíst článek

Celkově vzato, jediným růstovým regionem byla Asie a Tichomoří, pokud se tam nezohlední nejdůležitější trh, kterým je Čína. V průběhu roku se však obchod znatelně stabilizoval – například v prosinci se globální odbyt zvýšil v prodejních statistikách o 18,1 procenta, v Číně téměř o 23 procent a v západní Evropě téměř o 18 procent.

Zatímco ve druhé polovině roku se globální prodej zvýšil o 12 procent, v té první o více než pětinu klesl. Problémem byla válka na Ukrajině, která přerušila dodavatelské řetězce, a kvůli pandemii zavřené továrny v Číně. Ve druhé části roku se pandemická opatření v Číně už trochu uvolnila.

Elektroautům se daří

V oblasti prodeje aut s elektrickým pohonem se druhému největšímu výrobci aut na světě, jehož součástí je i Škoda Auto, dařilo velmi dobře. Jejich odbyt se ve srovnání s předchozím rokem zvýšil o 26 procent na více než 572 tisíc vozů. Volkswagen uvedl, že 6,9 procenta všech dodaných vozů byly čistě elektrické vozy, což je o 1,8 procentního bodu více než v roce předchozím.

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o sedminu loňského odbytu

Nedostatek čipů a válka na Ukrajině obraly Škodu o šestinu loňského odbytu

Škoda Auto loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což je meziročně o 16,7 procenta méně. Mohou za to přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích, uvedla automobilka.

Přečíst článek

Podle členky obchodního výboru Hildegard Wortmannové si společnost do roku 2023 věří. A to navzdory slábnoucímu makroekonomickému prostředí a přetrvávajícím nedostatkům v dodavatelském řetězci.

Automobilka Škoda tento týden uvedla, že jí loni klesl celosvětový odbyt o 16,7 procenta na 731 300 vozů. Odbyt bateriových vozidel se ale o více než devět procent zvýšil a dosáhl 53 700.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme