UniCredit Bank v Česku a na Slovensku stoupl loni čistý zisk o téměř čtvrtinu

Česká a slovenská UniCredit Bank vykázala v roce 2023 čistý zisk 414 milionů eur, tedy 10,3 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 23 procent. Vyplývá to z informací, které zveřejnila mateřská společnost banky. Z konkurenčních bank Monetě loni zisk nepatrně vzrostl, Raiffeisenbank klesl o 27 procent.
Objem vkladů UniCredit Bank stoupl loni meziročně o deset procent na 570 miliard korun. Objem poskytnutých úvěrů se zvýšil o 7,3 procenta na 575 miliard korun.
Čisté výnosy z poplatků a provizí banky meziročně klesly o 1,5 procenta na 6,18 miliardy korun, čisté úrokové výnosy vzrostly o 8,2 procenta na 16,16 miliardy korun. Čistý provozní zisk banky stoupl o 21,2 procenta na 14,1 miliardy korun.
UniCredit Bank patří mezi největší bankovní domy v ČR. Týkat by se jí proto měla daň z mimořádných zisků. Takzvanou windfall tax schválila vláda jako 60procentní daňovou přirážku na nadměrný zisk. Ten odpovídá rozdílu mezi základem daně a průměrem nákladů základu daně za poslední čtyři roky navýšeného o 20 procent. Výnos z daně má vládě sloužit k pokrytí mimořádných nákladů, které stát bude mít v souvislosti se zastropováním cen energií.
UniCredit Bank zahájila činnost na českém trhu v listopadu 2007. Vznikla integrací HVB Bank a Živnostenské banky. UniCredit Bank má v Česku a na Slovensku téměř 900 000 klientů.
Česká a slovenská UniCredit Bank vykázala za první tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk 8,5 miliardy korun (347 milionů eur). Představuje to meziroční zvýšení o 25,2 procenta.
Bance UniCredit v Česku a na Slovensku meziročně stoupl zisk na 8,5 miliardy
Money
Další z tuzemských bankovních domů reportují pokles zisku. Komerční bance klesl za první tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk meziročně o 4,9 procenta na 12,4 miliardy korun. Raiffeisenbank klesl čistý zisk dokonce o 27,5 procenta na 3,96 miliardy korun.
Česká spořitelna, Moneta a teď i Komerční banka a Raiffeisenbank hlásí pokles zisku
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.