Bance UniCredit v Česku a na Slovensku meziročně stoupl zisk na 8,5 miliardy
Česká a slovenská UniCredit Bank vykázala za první tři čtvrtletí letošního roku čistý zisk 8,5 miliardy korun (347 milionů eur). Představuje to meziroční zvýšení o 25,2 procenta.
Objem vkladů UniCredit Bank letos meziročně vzrostl o 7,4 procenta na 554 miliard korun. Objem poskytnutých úvěrů se zvýšil o 8,3 procenta na 564 miliard korun, vyplývá z oznámení.
Čisté výnosy z poplatků a provizí se snížily o 4,6 procenta na 4,5 miliardy korun, čisté úrokové výnosy vzrostly o osm procent na 11,9 miliardy korun. Čistý provozní zisk vzrostl o 18,5 procenta na 10,9 miliardy korun.
Hlavní hvězdou nadcházejícího Global Investment Summitu, který se uskuteční 2. listopadu na Pražském hradě, bude legendární investor Mark Mobius. V exkluzivním rozhovoru pro newstream.cz Mobius prozrazuje, do čeho má nyní cenu investovat, jak vnímá potenciál České republiky a také proč ve své nejnovější knize oslavuje deflaci.
Investorská legenda Mark Mobius pro newstream.cz: Inflace bude, dokud tu budou centrální banky
Leaders
Vláda v souvislosti s energetickou krizí a růstem cen elektřiny a plynu rozhodla o tom, že na největší banky, mimo jiné UniCredit Bank, uvalí daň z mimořádných zisků, takzvanou windfall tax. Schválila ji jako šedesátiprocentní daňovou přirážku na nadměrný zisk. Ten odpovídá rozdílu mezi základem daně a průměrem nákladů základu daně za poslední čtyři roky navýšeného o 20 procent. Kromě velkých bank se windfall tax vztahuje i na energetické a petrochemické firmy, celkem na ní ke konci září stát vybral 25,65 miliardy korun.
UniCredit Bank zahájila činnost na českém trhu v listopadu 2007. Vznikla integrací HVB Bank a Živnostenské banky. UniCredit Bank má v Česku a na Slovensku téměř 900 tisíc klientů.
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.