Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tvrdý dopad sankcí. Automobilový trh v Rusku se propadl na polovinu oproti době před invazí

Tvrdý dopad západních sankcí. Automobilový trh v Rusku se propadl na polovinu oproti době před invazí. (na snímku výroba ruského automobilu Lada Priora).
Profimedia

Rusko se potýká s propadem automobilového trhu. Prodej aut v dubnu oproti březnu sice výrazně stoupl, oproti stejnému období roku 2021, tedy době před ruskou invazí na Ukrajinu, je na polovině. Důvodem jsou sankce západního světa uvalené nejen na ruský autoprůmysl po začátku války.

Reklama

Prodej osobních automobilů v Rusku se v dubnu meziročně zvýšil o 170 procent na 75 622 vozů. Byl však zhruba poloviční ve srovnání s dubnem 2021, tedy obdobím před zahájením ruského útoku na Ukrajinu. Vyplývá to podle agentury Reuters z dnešních údajů analytické skupiny Autostat.

Ruskému automobilovému trhu v únoru 2023 nadále dominovala domácí automobilka Lada. Na snímku model Largus. Pokud vám připomíná Dacii Logan, není to náhoda.

Škoda v Rusku prodala v únoru jen tři stovky vozů. Celý ruský trh se propadl o tři pětiny

Prodej nových osobních a lehkých užitkových automobilů v Rusku se v únoru meziročně propadl o 62,1 procenta na 41 851 vozů. Rychlost poklesu tak pouze nepatrně zpomalila z 63,1 procenta v předchozím měsíci. Vyplývá to z údajů podnikatelského sdružení AEB. Ruský automobilový sektor se potýká s dopady sankcí, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu.

Přečíst článek

Ruský automobilový sektor tvrdě zasáhly sankce, které na Rusko uvalily západní země kvůli jeho útoku na Ukrajinu. Moskva tento útok zahájila 24. února loňského roku. Předloni v dubnu se v Rusku prodalo kolem 150 tisíc vozů, zatímco loni v dubnu to bylo podle údajů Autostatu pouze 27 965 vozů.

Největší podíl na trhu ukrojily čínské automobilky

Podíl domácí značky Lada na ruském trhu se letos v dubnu zvýšil na 33 procent z 23 procent před rokem. Nejvýraznější nárůst tržního podílu však zaznamenaly čínské modely, napsala agentura Reuters.

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny.

Ruská realita na silnicích. Každé třetí auto teď pochází z Číny

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny. Značky Toyota nebo Volkswagen se ze země po ruské vojenské invazi na Ukrajinu stahují a jejich místo obsazují čínští výrobci jako Geely, Chery a Great Wall, uvedla agentura Bloomberg. V Rusku se loni zaregistrovalo o 60 procent méně aut než o rok dříve. Čínským výrobcům se ale podařilo podíl na ruském trhu zvýšit na 17 procent.

Přečíst článek

Čínské značky se staly důležitými hráči na ruském automobilovém trhu po odchodu západních výrobců v reakci na invazi ruských vojsk na Ukrajinu. Celková výroba osobních automobilů v Rusku se loni propadla o 67 procent na 450 tisíc vozů, což je nejnižší úroveň od pádu Sovětského svazu v roce 1991.

Prodej aut v Rusku se loni snížil o 59 procent na 626.300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí.

Škoda kvůli odchodu z Ruska přišla o 17 miliard. To je více než její loňský provozní zisk

AKTUALIZOVÁNO: Škoda kvůli odchodu z Ruska přišla o 17 miliard. A bude ve skupině VW řídit region jihovýchodní Asie

Kvůli ukončení obchodních aktivit a výroby v Rusku Škoda Auto loni přišla o téměř 700 milionů eur, tedy zhruba 17 miliard korun. Automobilka aktivity na ruském trhu ukončila po invazi Ruska na Ukrajinu a v současnosti jedná o jejich prodeji. Jednání jsou v závěrečné fázi. Provozní zisk automobilky se loni snížil o 42 procent na 628 milionů eur, což je zhruba 15 miliard korun. Zisk po zdanění klesl o 53 procent na 415 milionu eur, tedy asi deset miliard korun. Škoda bude nově zodpovědná za značky Škoda, Volkswagen a Seat v regionu jihovýchodní Asie, uvedli zástupci firmy na výroční tiskové konferenci.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Ruskému automobilovému trhu v únoru 2023 nadále dominovala domácí automobilka Lada. Na snímku model Largus. Pokud vám připomíná Dacii Logan, není to náhoda.

Škoda v Rusku prodala v únoru jen tři stovky vozů. Celý ruský trh se propadl o tři pětiny

Přečíst článek
Nord Stream 2, výstavba plynovodu, ilustrační foto

Habeck si oddechl, turbína k Nord Stream 1 už je na cestě do Ruska. Plynovod se ale rozjede se zpožděním

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme