Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ruská realita na silnicích. Každé třetí auto teď pochází z Číny

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny.
Jengtingchen / Creative Commons / CC BY-SA 4.0
 ČTK

Každé třetí auto v Rusku teď pochází z Číny. Značky Toyota nebo Volkswagen se ze země po ruské vojenské invazi na Ukrajinu stahují a jejich místo obsazují čínští výrobci jako Geely, Chery a Great Wall, uvedla agentura Bloomberg. V Rusku se loni zaregistrovalo o 60 procent méně aut než o rok dříve. Čínským výrobcům se ale podařilo podíl na ruském trhu zvýšit na 17 procent.

Reklama

Od té doby si čínské firmy upevnily postavení na trhu ještě mnohem více. Čísla za loňský rok totiž ještě zahrnovala měsíce leden a únor před začátkem ruské invaze. Čínské automobilky také vývoz do Ruska zvyšovaly jen postupně. Jak silné jejich pozice mezitím jsou, ukazují prodejní čísla za leden, kdy už měly 38procentní podíl na trhu. Zaplňují tak mezeru, kterou po sobě zanechávají značky jako Volkswagen, jehož aut se zaregistrovalo o 94 procent méně, a dále Hyundai (minus 98 procent) a Toyota (minus 99 procent).

Pracovníci továrny Foxconnu v čínském Šen-čenu vyrábějící zejména pro Apple

Nastartovaná Čína. Aktivita v továrnách byla v únoru nejvyšší za více než desetiletí

Aktivita v čínském zpracovatelském sektoru v únoru rostla nejrychleji za více než desetiletí. Pomohlo k tomu zrušení omezení, která měla bránit šíření nemoci covid-19, koncem loňského roku. Index nákupních manažerů (PMI) ve zpracovatelském průmyslu stoupl na 52,6 bodu z lednových 50,1 bodu. Překonal tak odhady analytiků a stoupl na nejvyšší hodnotu od dubna 2012. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil čínský statistický úřad.

Přečíst článek

Čínský úspěch

Zároveň se Rusku a Číně ještě zcela nepodařilo nahradit značky ze západních zemí, Koreje a Japonska. Navzdory rostoucímu prodeji čínských značek se počet registrací nových automobilů v Rusku v lednu meziročně snížil o 63 procent.

Rok ruské invaze na Ukrajinu v obrazech. Podívejte se:

Také ruský výrobce vozů Lada, automobilka AvtoVAZ, se v lednu zatím nedostal na objem výroby z ledna loňského roku. Jeho odbyt byl o tři procenta nižší. I to je ale úspěch, píše na svém webu německý týdeník Der Spiegel, protože po odchodu mnoha západních dodavatelů musela firma výrobu ve svých závodech na několik týdnů zcela přerušit.

Tesla slíbila snížit výrobní náklady o polovinu, nové modely nepředstavila.

Čekání na novou Teslu se prodlužuje. Ale budeme mít deset modelů, slíbil Musk

Americký výrobce elektromobilů Tesla plánuje u budoucí generace svých vozů snížit náklady na montáž o polovinu. Oznámili to představitelé firmy na setkání s investory. Ředitel firmy Elon Musk však neprozradil, kdy představí tolik očekávaný dostupný elektromobil. Akcie společnosti proto po skončení setkání s investory klesaly.

Přečíst článek

Prodej ruských aut v posledním desetiletí prudce kolísal a v roce 2015 se propadl o 36 procent, když část zemí zavedla proti Rusku sankce za jeho anexi Krymu. Podle sdružení AEB se objemy prodaných aut nevrátily na maximum, které činilo přibližně 2,9 milionu zaznamenaných v letech 2008 a 2012.

Elektromobil, ilustační foto

PwC věští do roku 2028 zdvojnásobení počtu elektromobilů

V příštích pěti letech se počet elektrických a hybridních aut ve světě více než zdvojnásobí z letos odhadovaných 30 milionů na 65 milionů v roce 2028. Nejrychleji se bude rozvíjet trh čistě elektrických aut, kterých by mělo být 34 milionů proti současným 12 milionům. Brzy tak překonají prodej hybridů, kterých by za pět let mělo jezdit 25 milionů. Vyplývá z aktuální studie PwC Electric Vehicle Sales Review.

Přečíst článek

Čínský trh s novými auty loni představoval jen pět procent velikosti toho ruského, píše Bloomberg. Čínský automobilový trh je největší na světě.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Lukáš Kovanda: Finanční establishment USA varuje Ukrajinu, že možná nezbyde než jednat o konci boj

Lukáš Kovanda: Finanční elity USA varují Ukrajinu, že možná nezbyde, než jednat o konci bojů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme