Temu narazilo. Porušuje podmínky, prodává padělky a hračky mimo normu, rozhodl Brusel

Levný čínský e-shop Temu bude asi platit mastnou pokutu. Prodává totiž zboží, co není v souladu s evropskými pravidly.
Čínský internetový prodejce Temu porušuje pravidla Evropské unie, protože nedělá dost pro to, aby zabránil prodeji nelegálních produktů na své platformě. V předběžném závěru vyšetřování to v pondělí uvedla Evropská komise (EK). Pokud se zjištění potvrdí, mohla by Temu dostat pokutu až šest procent z globálního ročního obratu. Temu ještě může na závěry vyšetřování v příštích týdnech reagovat, přesnou lhůtu ale komise neuvedla.
Evropská komise předběžně shledala, že platforma Temu porušuje pravidla EU týkající se online obsahu, uvedla komise v pondělním prohlášení. Dodala, že hodnocení rizik nelegálního prodeje, které Temu provedlo v říjnu, bylo nepřesné, a že vlastní analýza komise spolu s testovacími nákupy ukázaly, že uživatelé v EU jsou ve vysokém riziku, že obdrží nebezpečné nebo padělané produkty, například hračky pro děti nebo elektroniku.
Pokud budou předběžné závěry EK nakonec potvrzeny, bude to znamenat, že Temu porušuje pravidla stanovená v nařízení o digitálních službách (DSA). To by znamenalo pokutu až šest procent z celosvětového ročního obratu a firma by musela přijmout opatření k nápravě.
„Podle našeho předběžného hodnocení má Temu k posuzování rizik pro své uživatele daleko od standardů požadovaných DSA,“ uvedla eurokomisařka pro digitální agendu Henna Virkkunen. „Bezpečnost spotřebitelů v online prostředí není v EU předmětem kompromisů.“
Mluvčí Temu uvedl, že společnost bude i nadále plně spolupracovat s komisí, napsala agentura Reuters.
Zjištění EK se týkají pouze jedné části širšího vyšetřování, které komise vůči firmě Temu vede. Čínská společnost je rovněž podezřelá z porušování dalších unijních pravidel týkajících se používání designu, co způsobuje návykové chování, falešné recenze či netrasparentního doporučování.
Není to clo. Jen poplatek za zátěž celníků, vysvětloval smysl nového poplatku evropský komisař pro obchod Maroš Šefčovič.
Balíčky z Temu a Sheinu se prodraží. Brusel chystá nový poplatek
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.