Porsche je blízko vstupu do Formule 1, očekává posílení své luxusní značky
Hned dvě prestižní značky koncernu Volkswagen jednají o zapojení se do seriálu prestižní Formule 1. Zatímco Audi je v diskuzích se stájí McLaren zatím spíše v počátcích, Porsche se nachází velmi blízko dohodě se stájí Red Bull Racing, za níž jezdí i loňský mistr světa Max Verstappen. Od vstupu do Formule 1 si Volkswagen slibuje posílení obou značek a finanční přínos, uvedla agentura Bloomberg. Obě značky proto již začaly práce na nových motorech pro nejrychlejší závody světa.
Formule 1 je nejsilnější páka pro posílení značky a možnosti zvýšit její cenu. K tomuto závěru dospělo vedení koncernu Volkswagen, pod který patří i česká Škoda Auto. Značka sportovních vozů Porsche je tak blízko k dohodě o vstupu do Formule 1, zatímco úsilí sesterské Audi zatím tak daleko nepokročilo, uvedl Bloomberg.
Značky byly úspěšné v prezentaci „pozitivního obchodního případu“ pro vstup do tohoto sportu, totiž že „s Formulí 1 získáme ze Stuttgartu a Ingolstadtu více peněz než bez Formule 1,“ řekl v pondělí generální ředitel VW Herbert Diess s odkazem na příslušná ústředí Porsche a Audi.
Požár námořní dopravní lodi Felicity Ace vezoucí čtyři tisíce luxusních Porsche, Bentley, Lamborghini či Audi, se jejich vlastníkovi Volkswagenu zásadně prodraží. Podle odhadu analytického uskupení Russell Group mají auta na lodi hodnotu přes 400 milionů dolarů, z toho hodnota poškozených patřících německému koncernu činí 155 milionů dolarů (asi 3,3 miliardy korun). O ty zřejmě firma přijde, uvedla agentura Bloomberg.Volkswagen přišel na moři o luxusní auta za tři miliardy. Shořely vozy Porsche, Bentley i Lamborghini
Money
Plány Porsche jsou „zcela konkrétní,“ řekl. Zatímco Diess neuvedl další podrobnosti, výrobce sportovního vozu 911 podle zdrojů Bloombergu jednal s Red Bull Racing o partnerství.
„Podle obou prémiových značek je Formule 1 nejdůležitější pákou ke zvýšení hodnoty značky,“ řekl Diess. „S plány na větší zastoupení v Číně a USA bude přitažlivost největší motoristické podívané jen růst,“ dodal. Plán sesterské značky Audi pro Formuli 1, který zahrnoval diskuse s britským výrobcem sportovních vozů McLaren Group, ještě nepokročil k rozhodnutí o parametrech takového podniku, nebo o tom, ke kterému týmu se připojit, poznamenal.
Celosvětový odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů. Ve srovnání s rekordním, předpandemickým rokem 2019 to je o téměř o 1,5 milionu vozů méně. Na poklesu se velkou měrou podílel nedostatek čipů, oznámila firma. Odbyt elektromobilů se ale vyšplhal na nový rekord.Značku VW smetla čipová krize. Odbyt se jí loni propadl pod pět milionů vozů
Zprávy z firem
Dozorčí rada VW minulý měsíc podpořila tlak na to, aby se značky luxusních vozů potenciálně zapojily do soutěže již v roce 2026. Formule 1 hodlá od téhož roku přejít na syntetická paliva v rámci plánu stát se uhlíkově neutrální do konce roku desetiletí. Změna technologie je jedinečnou příležitostí začít soutěžit v podniku, kterému dominuje Mercedes. „Nyní je tu technologické okno, kterého se můžeme stát součástí,“ řekl Diess. „Další možnost je jinak pravděpodobně až za deset let,“ míní.
Jak Porsche, tak Audi zahájily práce na motorech F1. Dodal, že rozhodnutí představenstva dát zelenou jednáním nebylo jednomyslné.
Odbyt automobilky Škoda Auto se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 25,4 procenta na 186 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se prodej meziročně propadl dokonce o 35 procent na 63 300 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z únorových 20 procent.Prodeje Škody Auto v prvním čtvrtletí klesly o čtvrtinu, kvůli chybějícím součástkám a Ukrajině
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.