Značku VW smetla čipová krize. Odbyt se jí loni propadl pod pět milionů vozů

Celosvětový odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů. Ve srovnání s rekordním, předpandemickým rokem 2019 to je o téměř o 1,5 milionu vozů méně. Na poklesu se velkou měrou podílel nedostatek čipů, oznámila firma. Odbyt elektromobilů se ale vyšplhal na nový rekord.
„Zaostávající dodávky polovodičů vedly v průběhu roku k omezování produkce, což mělo výrazný dopad na čísla o prodeji,” uvedla firma. Předpověděla, že podmínky v první polovině letošního roku kvůli zůstanou přetrvávajícím výpadkům v dodávkách polovodičů nestálé a obtížné. Dodala však, že hodlá v průběhu roku stabilizovat výrobu a co nejrychleji snižovat vysoký objem nevyřízených zakázek.
„Volkswagen dosáhl uspokojivého prodeje za mimořádně obtížných podmínek,” řekl k údajům za loňský rok člen představenstva VW Klaus Zellmer, který má na starosti odbyt a marketing.
Odbyt elektromobilů se vyšplhal na nový rekord
Odbyt elektromobilů značky VW se v loňském roce zvýšil o 73 procent na více než 369 tisíc. Odbyt plně elektrických aut se téměř zdvojnásobil a dosáhl zhruba 263 tisíc, odbyt hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě pak vzrostl o třetinu zhruba na 106 tisíc.
Mezi další značky koncernu Volkswagen patří například Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche nebo Seat. Jeho součástí je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Ta v úterý oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut, respektive zhruba o 13 procent. Údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek za loňský rok zatím skupina Volkswagen nezveřejnila.
>>>>>> Vše k elektromobilitě čtěte zde <<<<<<
Prodej nových aut v Číně se loni zvýšil o 3,8 procenta na 26,28 milionu. Zaznamenal tak první celoroční nárůst za poslední čtyři roky. Za vyššími prodeji je rostoucí zájem o elektromobily, uvedl Čínský svaz automobilových výrobců (CAAM).
Elektromobily loni nastartovaly prodej aut v Číně. Růst přišel po čtyřech letech
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?