Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Pivo zdražily dvě třetiny hospod. Smiřte se s tím

Dvě třetiny hospod po lednovém navýšení DPH zdražily čepované pivo, v průměru o tři koruny na půllitr
Profimedia
 ČTK

Většina (62 procent) výčepů přikročila po lednovém zvýšení DPH ke zdražení piva. Milovníci čepovaného moku si připlatí v průměru tři koruny na půllitr, vyplynulo z průzkumu největšího českého pivovaru.

Čepované pivo po lednovém zvýšení DPH zdražilo 62 procent restaurací a hospod, a to v průměru o 2,80 koruny na půllitr. Zbylých 38 procent zatím ceny nezvýšilo, hlavně kvůli obávám z odlivu hostů a jejich menších útrat. Vyplývá to z průzkumu Plzeňského Prazdroje mezi 3400 hospodami v ČR.

Štamgasti své podniky drží nad vodou, zatím

Podle průzkumu nehrozí další vlna zavírání hospod, letos podle něj zavření restaurace plánují dvě procenta provozovatelů. Téměř 12 procent omezí otvírací hodiny nebo sníží počet otvíracích dní, a to hlavně v zimě před sezonou. Hospody ale plánují také zavádět novinky a vylepšovat služby, které mají udržet současné nebo přivést nové zákazníky, plyne z průzkumu.

„Letošní data Dotykačky pro Prazdroj ukazují, že ke zdražení se zatím neodhodlaly zdaleka všechny restaurace a hospody - 38 procent podniků ceny čepovaného piva ponechalo na prosincové úrovni. V průměru se tak zvýšily ceny čepovaného piva napříč trhem o 2,80 koruny na půllitr,“ řekl mluvčí největšího tuzemského pivovaru Zdeněk Kovář.

Skoro třetina hospodských (30 procent) se teď podle průzkumu nejvíce bojí odlivu hostů. Čtvrtina (24 procent) pak menších útrat. „Ale na prodejích piva v první měsících vidíme, že setkávání se s přáteli v hospodách je pro Čechy důležité a že nenechají 'své' podniky padnout, " řekl obchodní ředitel Prazdroje Roman Trzaskalik.

Nejsou lidi

Hospodské trápí nedostatek personálu. Asi 18 procent majitelů a provozovatelů má podle průzkumu obavu, že pohostinství už není tak atraktivní. Proto se téměř desetina z nich rozhodla, že bude v provozovnách pomáhat s obsluhou.

Téměř 21 procent hospod a restaurací plánuje letos podle Trzaskalika zavést novinky, nejvíce v nabídce jídel a nápojů, další plánují speciální akce pro zákazníky nebo vylepší interiéry a exteriéry se zahrádkami.

Podle obchodního ředitele má letos Prazdroj na podporu hostinců připraveno zhruba 450 milionů korun - do výčepního vybavení, spolufinancování nových fasád a úprav interiérů a na školení personálu i majitelů. Klíčový je program Pivní gastro akademie, což je dvoudenní intenzivní kurzy pro celé týmy restaurací a hospod. „Špičkoví profesionálové učí vše od ekonomiky provozu přes gastronomické trendy, digitální marketing, vedení lidí až po péči o pivo i komunikaci s hosty,“ řekl Libor Jordán, který se v pivovaru stará o rozvoj partnerských hospod a restaurací.

Pro Chmel – umělá inteligence na chmelnici

České pivo je v ohrožení. Ječmen a chmel zachraňují vědci

Sladovnický ječmen je zásadní surovina pro výrobu piva a jeho kvalitu v posledních letech negativně ovlivňují klimatická změna a výkyvy počasí. Na pomoc se mu vydávají vědci.

Přečíst článek

Tradiční hospody nenávratně mizí. Nahrazují je vietnamské obchody a restaurace

Tradiční hospody nenávratně mizí. Nahrazují je vietnamské obchody a restaurace

Příkladů proměny hospod v obchody a asijské restaurace je po celé České republice nepočítaně. Newstream se zaměřil na jednu z opomíjených oblastí. Tedy okres Louny v Ústeckém kraji.

Přečíst článek

Sushi

Čechům zavírají pivnice, Japoncům zase milované sushi bary. Efekt zdražování je nemilosrdný

Vysoká inflace drtí japonskou gastronomii. Sushi podniky tam krachují rychleji než za covidu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Hygiena pod kontrolou? V potravinářství často ne. Domácí praní pracovních oděvů představuje problém

Přečíst článek
Doporučujeme